Globalne isporuke pametnih satova pale 2% u Q1 2025
Globalne isporuke pametnih satova pale su za 2% u prvom tromjesečju 2025. godine (Q1 2025) u odnosu na prethodnu godinu, što je peto uzastopno tromjesečje pada na godišnjoj razini

Prema istraživanju Counterpoint Research’s Global Smartwatch Shipments Tracker, Q1 2025.,stalno usporavanje nekada rastućeg indijskog tržišta pametnih satova, u kombinaciji sa smanjenjem količine Apple pametnih satova, bili su glavni razlozi pada globalnog tržišta. Nasuprot tome, Kina se istaknula po snažnom rastu, zabilježivši izvanredan rast isporuka od 37% u odnosu na prethodnu godinu. To je podiglo kineski globalni tržišni udio na najvišu razinu od četvrtog tromjesečja 2020. godine (Q4 2020), signalizirajući obnovljeni zamah potaknut snažnim rezultatima vodećih domaćih marki, koje su kapitalizirale i lokalnu potražnju i cjenovno konkurentne strategije proizvoda.
Tržišni udjeli
Unatoč padu na godišnjoj razini šesto tromjesečje zaredom, Apple je zadržao vodeću poziciju na globalnom tržištu, potaknut rastućom bazom korisnika iOS-a. Nakon Applea, Huawei i Xiaomi zabilježili su impresivan rast isporuka. Njihov ponovni oporavak potaknut je snažnim domaćim rezultatima, privlačnošću šireg portfelja i konkurentnim strategijama cijena usmjerenim na srednje do premium segmente. Samsung je, nasuprot tome, zabilježio pad svojih modela prethodne generacije na svim glavnim tržištima, što je rezultiralo padom isporuka od 18% u Q1 2025 u odnosu na prethodnu godinu.
Rast premium uređaja
„Globalno tržište pametnih satova doživljava značajnu promjenu u preferencijama potrošača. Potrošači se postupno penju na cjenovnoj ljestvici u potrazi za boljim značajkama i dugoročnom vrijednošću. Cjenovni razred od 100 do 200 dolara zabilježio je solidan rast isporuka od 21%, što signalizira rastuću potražnju za uređajima s boljim mogućnostima za zdravlje i fitness. Nasuprot tome, početni segment (ispod 100 dolara) zabilježio je pad od 17%, što sugerira da su potrošači sve spremniji platiti više za točnost, pouzdanost i kompatibilnost s ekosustavom“, rekao je istraživački analitičar Balbir Singh.
„Predviđa se da će se tržište oporaviti umjerenim tempom u 2025. godini, s rastom koji se predviđa u području od 3%. Oporavak će biti oblikovan razvojem mogućnosti proizvoda, jer proizvođači sve više integriraju značajke umjetne inteligencije i zdravstvene senzore sljedeće generacije u svoje uređaje. Paralelno s tim, napredak prema regulatornim odobrenjima otvara put odabranim pametnim satovima da funkcioniraju kao certificirani alati medicinske klase, proširujući njihove slučajeve upotrebe izvan praćenja načina života i kondicije. Također primjećujemo promjenu ponašanja među potrošačima, koji sve više daju prioritet funkcionalnosti, dugoročnoj vrijednosti i integraciji ekosustava nad samom novošću. Ovaj trend gura tržište prema premium modelima, jer korisnici traže pouzdane uređaje koji su usklađeni sa širim ciljevima načina života, produktivnosti i dobrobiti.“ Rekla je viša analitičarka istraživanja Anshika Jain.