TomTom prednjači među lokacijskim aplikacijama

Nizozemska kartografska tvrtka TomTom zauzela je prvo mjesto u kategoriji lokacijskih aplikacija i usluga Counterpointovog najnovijeg indeksa učinkovitosti lokacijske platforme

Gorden Knezović petak, 26. travnja 2024. u 10:05
📷 needpix
needpix

HERE je pao na drugu poziciju, a Google je na trećem mjestu. Indeks analizira mogućnosti i performanse više od 25 vodećih globalnih programa za lociranje i mapiranje.

Usluge temeljene na lokaciji kao što su navigacija, promet i infotainment igraju ključnu ulogu u modernim vozilima poboljšavajući iskustvo vožnje, poboljšavajući sigurnost i nudeći nove pogodnosti.

U posljednjim analizama, TomTom je postigao najviše bodova u 4 od 13 potkategorija odjeljka Lokacijske aplikacije i usluge. „Uspjeh TomToma kombiniran je napor inovativnog razmišljanja i strateškog okretanja prema podacima otvorenog koda i donošenju novog vala suradnje u izradi karata, dok se u isto vrijeme dovodi u pitanje status quo industrije“. Smatra potpredsjednik Counterpoint Reasearch Peter Richardson.

📷 Counterpoint's Location Platform Effectiveness Index, 2023
Counterpoint's Location Platform Effectiveness Index, 2023

TomTom je zauzeo prvo mjesto s ukupnim rezultatom od 77,5 od 100 bodova Counterpointovog indeksa učinkovitosti lokacijske platforme. Tvrtka je prednjačila u četiri parametra – navigacija, promet u stvarnom vremenu, rutiranje i infotainment. TomTom je također pokazao dobre rezultate na drugim parametrima kao što su EV usluge i potrošačke aplikacije.

HERE je zauzeo drugo mjesto u revidiranoj kategoriji lokacijskih aplikacija i usluga, budući da su u novom izdanju Counterpointovog indeksa dodani novi parametri poput korisničkih aplikacija, usluga temeljenih na lokaciji i plaćanja. Tvrtka je također osvojila najviše bodova u 4 od 13 mogućnosti da bi postigla ukupnu ocjenu od 74,5 od 100 bodova.

Google je osvojio maksimalan broj bodova na parametru aplikacije za potrošače jer je Google Maps ostao neupitni lider za navigaciju od točke A do točke B, lociranje tvrtki ili pronalaženje točaka interesa na određenom lokalitetu.

Navigacija : TomTom je dobio najvišu ocjenu za navigacijske sposobnosti zahvaljujući svom rješenju hibridnog navigacijskog sustava koje pruža stalnu navigaciju putem svog jedinstvenog pristupa online i onboard navigacije u usporedbi s uslugama samo u cloudu ili tradicionalnim onboard navigacijskim uslugama na tržištu. Globalni proizvođači automobila kao što su Stellantis i Volkswagen grupa oslanjaju se na TomTom za navigacijski softver.

Promet u stvarnom vremenu : TomTom je postao vodeći u prometnim uslugama u stvarnom vremenu zahvaljujući bogatoj zbirci povijesnih podataka o cestama i prometu uživo dostupnih u 84 zemlje s više od 600 milijuna povezanih uređaja, u usporedbi s pokrivenošću HERE-a u više od 70 zemalja s više od 180 milijuna automobila. TomTom Traffic često je prvi izbor za proizvođače automobila poput Forda i Volkswagen grupe.

Usluge električnih vozila : HERE je postigao najvišu ocjenu u uslugama električnih vozila budući da je tvrtka dodala novu mogućnost pomoću modela strojnog učenja (ML) za predviđanje dostupnosti mjesta za punjenje u vrijeme dolaska električnog vozila i baze podataka od preko 1,2 milijuna priključaka za punjenje diljem svijeta zajedno s informacijama o lokaciji i dostupnosti u stvarnom vremenu. TomTom je slijedio HERE s blizu 1,2 milijuna mjesta za punjenje mapiranih u 90 zemalja, od kojih 800.000 pruža podatke u stvarnom vremenu.

Infotainment : TomTom prednjači u mogućnostima infotainmenta jer nudi Digital Cockpit, namjensku otvorenu, fleksibilnu i modularnu softversku platformu za infotainment. To TomTomu omogućuje da proizvođačima automobila ponudi puni IVI paket u jednom cjelovitom rješenju koje pokreće navigaciju, glasovnog asistenta, pretraživanje lokacije i više. Google je najbliži konkurent koji proizvođačima automobila nudi cijeli IVI paket, ali rješenje nije otvoreno niti toliko fleksibilno. HERE se odlučio za drugačiji strateški put i odlučio ne razvijati infotainment platformu.