Globalna prodaja EV rasla 18% u Q1 2024
Globalna prodaja putničkih električnih vozila (baterijska električna vozila BEV i plug-in hibridna električna vozila PHEV) porasla je 18% na godišnjoj razini u prvom tromjesečju 2024. godine (Q1 2024)
Kako se navodi u Counterpointovom EV Market Trackeru dok je prodaja BEV-a porasla za skromnih 7% na godišnjoj razini tijekom Q1 2024, prodaja PHEV-a porasla je čak 46% na godišnjoj razini.
Kina i dalje lider
Kina je ostala globalni tržišni lider u prvom tromjesečju ove godine, a slijede je SAD i Europa. Prodaja električnih vozila u Kini porasla je 28% na godišnjoj razini, dok je SAD zabilježio skroman rast od 2% na godišnjoj razini. Sveukupna prodaja električnih vozila u SAD-u je porasla, ali je prodaja BEV pala za 3% na godišnjoj razini.
Smanjenje cijena
Vodeći proizvođači električnih vozila poput Tesle i BYD-a uspjeli su smanjiti svoje troškove proizvodnje BEV-ova, što im je omogućilo da ponude konkurentne cijene. To je izvršilo pritisak na druge proizvođače automobila poput Forda i GM-a koji se bore da smanje svoje proizvodne troškove. Te su tvrtke uvele BEV po konkurentnim cijenama, ali se suočavaju sa značajnim gubicima.
Kako bi ublažili te gubitke, tradicionalni proizvođači automobila prilagođavaju svoje ciljeve BEV i daju prioritet PHEV-ima. Očekuje se da će se povećano prihvaćanje PHEV-a nastaviti sve dok ovi proizvođači automobila ne razviju strategije za smanjenje troškova proizvodnje BEV-a i postizanje ciljeva emisija kako bi se izbjegle kazne.
PHEV i BEV
Jeftiniji početni trošak PHEV-a u usporedbi s BEV-ima i dostupnost spremnika goriva koji eliminira strah od dometa bili su među glavnim razlozima velike potražnje za PHEV-ima. PHEV-ovi su dostupni u različitim tipovima karoserije, kao što su limuzina, SUV i crossover. Kupnja PHEV-a srednjeg cjenovnog razreda logičniji je izbor za potrošače jer su njihove cijene usporedive ili niže od većine BEV-ova. U ovoj kategoriji traženiji su PHEV-ovi s tipom karoserije SUV.
Unatoč padu od 9% na godišnjoj razini, Tesla je u prvom tromjesečju 2024. ponovno zauzeo vodeću poziciju u prodaji BEV-a, s tržišnim udjelom od 19%. Odmah iza njih bile su BYD grupa i Volkswagen grupa. Naime, među prva tri proizvođača samo je BYD ostvario rast (13% na godišnjoj razini), dok su i Tesla i Volkswagen doživjeli pad od 9% odnosno 4% na godišnjoj razini.
BYD je također briljirao u segmentu PHEV, čineći gotovo jednu trećinu globalne prodaje PHEV, a slijede ga Geely Holdings i Li Auto. BYD je izvezao gotovo 100.000 električnih vozila, uključujući PHEV, sa značajnim rastom od 152% na godišnjoj razini, prvenstveno u regiji SEA.
Usporavanje rasta
U 2024., tržište električnih vozila je spremno za značajan rast, ali se također naziru znakovi usporavanja i godišnji rast bi mogao pasti ispod 20%. Smanjenje interesa ranih korisnika sugerira pomak u potrošačkoj dinamici prema masovnom tržištu dugoročno i novu fazu evolucije za industriju električnih vozila.
Izvanredna izvozna izvedba BYD-a, posebno u regiji SEA, naglašava rastuću globalnu potražnju za električnim vozilima, uključujući PHEV. Međutim, Tesla, koja ima samo BEV flote, trenutno se suočava s izazovima kao što su kašnjenja u proizvodnji i oslabljena potražnja ranih korisnika, što je u početku potaknulo njegovu prodaju na naprednim tržištima.”