Nakon dvije godine pada 2024. se oporavilo tržište pametnih telefona

Prošle godine globalna prodaja pametnih telefona porasla je 4% na godišnjoj razini, budući da je raspoloženje potrošača bilo bolje nego prethodnih godina nakon makroekonomskih poboljšanja

Mreža petak, 17. siječnja 2025. u 06:05

Nakon dvije uzastopne godine godišnjeg pada, prema preliminarnim rezultatima Market Pulsea Counterpoint Researcha, globalno tržište pametnih telefona vratilo se rastu 2024. godine. Prodaja pametnih telefona u 2023. godini bila je najniža u desetljeću.

„2024. bila je godina oporavka i normalizacije nakon teške 2023. godine. Pametni telefoni i dalje su bitan proizvod, ključan za svakodnevni život ljudi, a kako su makroekonomski pritisci omekšali, tržište je počelo pokazivati ​​znakove oporavka od četvrtog tromjesečja 2023. godine i sada raste pet uzastopnih tromjesečja. Gotovo sva tržišta su pokazala rast, predvođena Europom, Kinom i Latinskom Amerikom”, rekao je direktor istraživanja Tarun Pathak.

Tržišni udjeli

Samsung je nastavio voditi tržište u 2024. godini, vođen velikom potražnjom za svojom S24 serijom i A-serijom proizvoda. Serija S24, prvi telefon pozicioniran kao AI uređaj, nadmašila je svoje prethodnike i bila je posebno dobro primljena u zapadnoj Europi i SAD-u. Apple je s udjelom od 18% zauzeo drugo mjesto. Appleova serija iPhone 16 naišla je na mješovite reakcije, dijelom zbog nedostatka dostupnosti Apple Intelligencea pri lansiranju. Međutim, Apple je nastavio snažno rasti na svojim sporednim tržištima kao što su Latinska Amerika, Afrika i Azija-Pacifik-Ostalo.

“Prodaja iPhonea je pala, ali potrošači se okreću Appleovoj ultra-high klasi, pomažući da se nadoknade neki padovi. Na tržištima kao što je Kina, vidimo da udio u prodaji uređaja serije Pro raste. Za ilustraciju, Pro i Pro Max uređaji bili su u udjelu srednjih četrdesetih u Kini tijekom četvrtog tromjesečja 2023. godine, ali u četvrtom tromjesečju 2024. godine vjerojatno ćemo vidjeti konačne brojke daleko iznad polovice”, primijetio je viši analitičar u Counterpoint Researchu Ivan Lam.

Xiaomi je rastao najbrže među prvih pet robnih marki u 2024. godini, čemu su pomogli preustroj portfelja, premium push i agresivne aktivnosti širenja. OPPO je došao na četvrto mjesto, s padom na godišnjoj razini, ali je godinu završio snažnijim zamahom. vivo je zaokružio prvih pet, predvođen dobrim rezultatima u Indiji i Kini, gdje je završio godinu kao najbolje rangirani OEM.

Prvih 5 ostalo je isto kao i 2023. godine, ali je izgubilo dio udjela zbog agresivne konkurencije Huaweia, HONOR-a i Motorole, najbrže rastućih OEM-ova među svih 10 najboljih marki.

GenAI

2024. godina također je donijela GenAI na pametne telefone, potencijalno revolucionarnu tehnologiju. Dok pametni telefoni koji podržavaju GenAI za sada ostaju ograničeni na premium segment, očekujemo da će GenAI također postati norma za uređaje srednje klase. Do 2028. godine očekujemo da će devet od deset pametnih telefona čija je cijena veća od 250 dolara biti kompatibilno s GenAI-jem.

Iako je malo vjerojatno da će količine pametnih telefona dosegnuti vrhunske razine viđene u vremenima prije pandemije covida, premiumizacija znači da će prihodi nastaviti rasti kako rastu prosječne prodajne cijene. Prodaja ultra-premium pametnih telefona, onih čija je cijena veća od 1.000 američkih dolara, najbrže je porasla 2024. godine jer su potrošači pokazali želju potrošiti više na svoj sljedeći pametni telefon. To su omogućile subvencije za uređaje na razvijenim tržištima i laka dostupnost jeftinog financiranja na tržištima u razvoju. U 2025. godini očekuje se da će rast prihoda nastaviti nadmašivati ​​rast količine, s rastom prihoda od 8% na godišnjoj razini, u usporedbi s rastom količine od 4%.