HERE ostao lider lokacijskih platformi za 2024.
Indeks učinkovitosti platforme za lokaciju tvrtke Counterpoint Research za 2024. prepoznao je HERE i TomTom kao najbolje izvođače, a slijede ih Google, Mapbox i Baidu

Izvješće analizira 27 vodećih dobavljača platformi za mapiranje i lokaciju koji koriste Counterpointov vlasnički okvir CORE (COmpetitive Rranking Evaluation). Takva sveobuhvatna procjena temelji se na više od 80 ključnih mogućnosti koje obuhvaćaju 10 kategorija - (1) kartografski podaci, (2) lokacijska inteligencija, (3) lokacijske usluge, (4) podatkovna platforma, (5) AI mogućnosti, (6) održivost, (7) razvojni ekosustav, (8) partneri, (9) poslovni učinak i (10) rast kupaca. Za tvrtke u različitim sektorima, kao što su automobilska industrija, transport i logistika, poduzeća, O2O, maloprodaja i državna uprava, te su sposobnosti imperativ za razumijevanje, odabir i partnerstvo s platformama.
Navedeni sektori uvelike ovise o podacima o lokaciji, kartama i srodnim alatima za svoje svakodnevno planiranje, operacije i upravljanje voznim parkom i imovinom, između ostalih aplikacija usmjerenih na lokaciju.
HERE već osmu godinu održava vodeću poziciju u indeksu učinkovitosti lokacijske platforme. Godina 2024. bila je značajna za tvrtku jer je radila na isporuci preciznijih i ažuriranijih karata putem svoje tehnologije UniMap. To je ojačalo status HERE-a kao predvodnika u kategoriji Intelligent Speed Assist (ISA) Map, što HERE čini preferiranim izborom za globalne proizvođače automobila u skladu s EU-ovim ISA propisima. Osim toga, HERE unapređuje svoju ponudu proizvoda inovativnim ponudama kao što su faktori dometa EV, rutiranje s obzirom na punjenje EV i paket za optimizaciju voznog parka koji pokreću AI modeli i algoritmi strojnog učenja. Što se tiče osvajanja novih kupaca, Uber, Hapag-Lloyd i Dacia bili su vrhunci godine.
TomTom doživljava uspjeh sa svojom Orbis Mapom, koja je postala globalna, nudeći poboljšanu točnost i kvalitetu karte. Poslovni segment tvrtke zabilježio je značajan rast zahvaljujući obnovljenom partnerstvu s Microsoftom, što je TomTomu omogućilo ulazak u nove sektore kao što su vlada i sigurnost. Tvrtka je također proslavila nekoliko dobitaka kupaca u 2024. godini, uključujući značajne klijente kao što su Marelli, Mitsubishi Electric, Bolt, BMW Motorrad, Qualcomm i Esri.
Google je na trećem mjestu među pružateljima platformi za lokaciju i mapiranje u cijelom svijetu. Tvrtka ostaje posvećena pružanju prilagođenog korisničkog iskustva putem svojih platformi i korisničkih aplikacija. Sa svojim vlastitim modelom velikog jezika GenAI (LLM), Gemini, Google prednjači u transformaciji iskustva krajnjeg korisnika pružanjem kontekstualnih i personaliziranih interakcija. Google želi proširiti svoju bazu razvojnih programera jer je tvrtka najavila nove cijene u Indiji i pokrenula navigacijski SDK za programere koji olakšava jednostavnu integraciju Google Maps u aplikacije.
Mapboxov rani ulazak na tržište glasovnih asistenata s umjetnom inteligencijom, potpomognut akvizicijama novih kupaca i uspješnim partnerstvima, pomogao je tvrtki da zadrži svoju poziciju među pet najboljih platformi na globalnoj razini.
Regionalni igrači kao što su Baidu, Zenrin, Naver i MapmyIndia i dalje su vodeći na svojim domaćim tržištima Kina, Japan, Južna Koreja i Indija.