Tržište pametnih telefona postaje duopol
Tijekom proteklog desetljeća brojni brendovi poput BlackBerryja, LG-a i Nokije povukli su se s tržišta pametnih telefona. Tržištem dominiraju Apple i Samsung, a Google je na udaljenom trećem mjestu

Tijekom proteklih 10 godina, globalnom proizvodnjom pametnih telefona dominirala su dva industrijska diva: Samsung i Apple.
Samsung je ostao vodeći dobavljač, iako je njegova godišnja proizvodnja pala s 321,5 milijuna jedinica u 2015. na 225,84 milijuna u 2024. godini. Apple je, s druge strane, doživio stabilan rast, povećavši se s 215,32 milijuna na 222,5 milijuna jedinica u istom razdoblju.
Brendovi poput LG-a, koji su do 2020. godine bili na trećem mjestu, potpuno su izašli iz poslovanja s pametnim telefonima do 2022. godine. HTC i BlackBerry nestali su s tržišta nakon 2018. godine, dok je Sony naglo pao - s 29,5 milijuna jedinica u 2015. na samo 2,45 milijuna u 2024. godini.
Proizvođači srednje klase poput Asusa i Acera doživjeli su kratkotrajni uspjeh početkom desetljeća. Asus je, na primjer, proizveo 17 milijuna telefona 2015. godine, ali je do 2024. godine pao na samo 270.000. Acer je, nakon skromne proizvodnje sredinom 2010-ih, potpuno nestao nakon 2016. godine.
Uspon Googlea
Jedna od najzanimljivijih priča desetljeća je uspon Googleove linije Pixel. Iako Google ni blizu konkurencije Appleu i Samsungu po količini, stekao je reputaciju inovacija i kvalitete. Do 2024. godine proizvodnja Pixela dosegla je 10,5 milijuna jedinica, što Google čini trećim najvećim dobavljačem u svijetu.
Značajno je da je Googleov fokus na integraciju umjetne inteligencije i softver za kameru pomogao diferencirati brend Pixel, privlačeći nišnu publiku tehnološki naprednih korisnika.