Nastavak premiumizacije pametnih telefona

Udio vrhunskih pametnih telefona (cijene veće od 600 američkih dolara) povećao se na 25% ukupnog globalnog tržišta pametnih telefona u 2024. godini sa 15% koliko je iznosio u 2020. godini

Gorden Knezović ponedjeljak, 24. veljače 2025. u 06:10

To su podaci iz Global Handset Model Sales Trackeru tvrtke Counterpoint Research. Do rasta je došlo zbog stalnog priljeva novih kupaca premium pametnih telefona jer je trend premiumizacije i dalje jak. Premium cjenovni segment porastao je 8% na godišnjoj razini u 2024. godini nadmašivši ukupni rast tržišta pametnih telefona od 5%.

Apple je predvodio segment sa 67% udjela u 2024. godini, što je pad sa 72% prije godinu dana kada su Samsung, Huawei i Xiaomi dobili udio. Unutar premium segmenta, udio ultra-premium pametnih telefona (veleprodajne cijene veće od 1.000 dolara) po prvi je put premašio 40% jer su se korisnici odlučili za vrhunske varijante.

Premijum segment nastavlja rasti jer se potrošači odlučuju za vrhunske značajke kao što su bolji procesori, kamere, zasloni i GenAI značajke, za ukupno bolje korisničko iskustvo. Dodatno, duža softverska podrška i hardver spreman za budućnost osigurali su dugotrajnost premium pametnih telefona, dodatno opravdavajući njihove više cijene. S postojećim korisnicima premium pametnih telefona koji će vjerojatno ostati u cjenovnom razredu i novim korisnicima koji ulaze, segment će održati rast.

Udio prodaje premium segmenta pametnih telefona (≥600 USD), 2020.-2024.
Udio prodaje premium segmenta pametnih telefona (≥600 USD), 2020.-2024.

Vodeći SAD i Kina

SAD je zadržao najveći udio u globalnom segmentu premium pametnih telefona, s udjelom od 25% u 2024. godini. To je potaknuto većim udjelom Appleovih iPhonea i Samsungovih pametnih telefona Galaxy S i Galaxy Z serije. Međutim, Kina brzo smanjuje jaz, dosežući 24% globalnog udjela kako lokalni proizvođači zauzimaju mjesto u premium segmentu. Huawei, Xiaomi, vivo i HONOR zabilježili su dvoznamenkasti postotni godišnji rast u segmentu.

Od 2020. godine premium segment u Indiji i Latinskoj Americi porastao je više od 5 puta, odnosno 2,5 puta, zbog promjene preferencija potrošača prema vrhunskim markama. Tome je dodatno pridonijelo lakše financiranje i ponuda zamjene. Apple i Samsung bili su brendovi koji su bili popularni i ključni korisnici trenda premiumizacije.

Proizvođači se usredotočuju prije na prihod nego na količine dok nastavljaju usmjeravati svoje portfelje. Posljedično, broj aktivnih pametnih telefona u premium segmentu se povećao, dosegnuvši gotovo 300 SKU-ova u 2024., dok ukupni broj SKU-ova pametnih telefona nastavlja padati. Očekuje se da će se trend premijumizacije nastaviti, iako nešto sporijim tempom, jer se regije u razvoju nastavljaju pomicati prema gore u rasponima cijena. Očekuje se daljnji rast premium segmenta u Kini zbog uključivanja pametnih telefona u program subvencija.

Udio najvećih proizvođača pametnih telefona na tržištu premium (≥600 USD), 2020. u odnosu na 2024.
Udio najvećih proizvođača pametnih telefona na tržištu premium (≥600 USD), 2020. u odnosu na 2024.