GSA - Željeznice EU dobivaju satelitsku navigaciju

Gorden Knezović petak, 17. srpnja 2020. u 14:00

Plan rada za Europski sustav upravljanja željezničkim prometom (European Railway Traffic Management System, ERTMS), koji je objavila Europska komisija, navodi satelitsko pozicioniranje kao jednu od tehnologija koja će biti ključni dio buduće tehnologije Specifikacije za interoperabilnost (Technological Specifications for Interoperability, TSI).ERTMS ima za cilj učiniti željeznički prijevoz u Europi sigurnijim i konkurentnijim. Kao sigurnosni sustav, ERTMS će kontrolirati ograničenja brzine i signalizaciju na infrastrukturi, a sastojat će se od opreme instalirane u vlakovima i duž željezničke infrastrukture. Prema najnovijem planu rada, ERTMS će postati okosnica digitalizacije željeznica u Europi, što će omogućiti uvođenje novih tehnologija, uključujući automatski promet vlakova, satelitsko pozicioniranje i druge tehnologije koje mogu optimizirati performanse i kapacitet željeznica. U okviru programa Obzor 2020. GSA i zajedničko poduzeće Shift2Rail ulagali su kako bi osigurali da Galileo i EGNOS mogu podržati ciljeve lokalizacije u ERTMS-u. Primjerice, istraživački i razvojni projekti poput ERSAT-aSTARS-a i X2RAIL2 pomogli su u analizi željezničkog okruženja, definiranju potrebne arhitekture podsustava za pozicioniranje vlakova i osigurali prve operativne pilot-projekte, prenoseći razne rezultate na europske pruge. Kako bi podržao radni plan ERTMS, GSA s Europskom svemirskom agencijom (ESA), također aktivno podržava željezničke tvrtke, upravitelje infrastrukture i željezničku industriju EU iz tehničke perspektive u pogledu različitih usluga GNSS-a potrebnih za lokalizaciju vlaka. 

GSA će i dalje surađivati ​​sa Shift2Rail i Europskom željezničkom agencijom na potrebnim izmjenama ERTMS-a i relevantnim europskim GNSS uslugama, s konačnim ciljem pružanja budućih evolucija ERTMS-a zasnovanih na GNSS-u. (G. K.)

 

Mreza 8-9 / 2020 kolovoz-rujan 2020.