Globalni pretplatnici broadbanda porast će na 1,614 milijardi do 2030.
Tržište fiksnog širokopojasnog interneta nastavlja se globalno širiti, iako umjerenijim tempom nego što se ranije očekivalo

Rast sve više pokreću gospodarstva u nastajanju, dok zrela tržišta doživljavaju sporiji rast ili stagnaciju. Regionalni čimbenici i čimbenici specifični za pojedinu zemlju imaju značajnu ulogu u oblikovanju globalnog širokopojasnog krajolika.
Sve veća dostupnost širokopojasnog interneta ima duboke implikacije za sve, od ekonomskog razvoja do društvenih promjena. Ruši zemljopisne barijere i izjednačava uvjete kada su u pitanju mogućnosti obrazovanja, poslovni razvoj i zdravstvena skrb.
Analitička tvrtka Point Topic iz londona procjenjuje da će do kraja 2030. godine u svijetu biti više od 1,614 milijardi fiksnih širokopojasnih pretplatnika. Između sredine 2024. i kraja 2030. godine broj globalnih fiksnih širokopojasnih pretplatnika porast će za 10,2%.Procjene su nešto smanjene, navodi Point Topic, zbog gospodarskih izazova, regionalnih sukoba i zbog izazova postavljanja novih mreža i konkurencije 5G-a.
Rastuća tržišta
Najveći rast fiksnih širokopojasnih pretplatnika (29,6%) doći će s tržišta u nastajanju, gdje su širokopojasne usluge uvedene ranije nego na novim tržištima, ali još uvijek ima dovoljno prostora za povećanje prihvaćanja. Brojne zemlje u kategoriji tržišta u nastajanju (emerging) proširuju fiksnu širokopojasnu infrastrukturu, posebno se fokusirajući na optiku (Brazil, Indonezija, Malezija, Indija i Filipini..). Potražnja za ultrabrzom širokopojasnom mrežom raste zdravim stopama u tim općenito velikim i rastućim populacijama i gospodarstvima.
Nova tržišta (youthful) imat će drugu najveću stopu rasta od 6,5%. U njima je korištenje fiksne širokopojasne mreže već poraslo velikom brzinom i stoga će uslijediti usporavanje stope rasta. Do sada je krivulja rasta tih tržišta bila najstrmija, s Kinom koja je uložila velika sredstva u svoju širokopojasnu infrastrukturu tijekom posljednjeg desetljeća.
Rast u razvijenim zemljama bit će najsporiji (5,3%) budući da je tamo penetracija fiksnog širokopojasnog pristupa već visoka, a rast stanovništva usporava ili postaje negativan. Zapravo, predviđamo da će ukupna brojka fiksnih širokopojasnih pretplatnika na tržištima u razvoju gotovo odgovarati onoj na zrelim tržištima do kraja desetljeća.
Regionalne razlike
Na regionalnoj razini, napredna, zrela gospodarstva zapadne Europe zabilježit će najsporiji rast, od 4,2%. Ostatak Europe, Sjeverna Amerika te južna i istočna Azija također će zabilježiti umjereni jednoznamenkasti rast. U potonjem će značajan rast poput Indije, Indonezije, Tajlanda i Nepala, na primjer, biti uravnotežen rastom koji će u velikoj mjeri usporiti na ogromnom tržištu Kine, zajedno s Hong Kongom i Tajvanom. S druge strane, korištenje fiksne širokopojasne mreže na Bliskom istoku i u Africi te u Latinskoj Americi rasti će značajnim stopama (36,9% odnosno 21,5%). Na tim uglavnom novim tržištima i tržištima u nastajanju potencijal za rast je visok.
Što se tiče stvarnih brojki, južna i istočna Azija i dalje će imati daleko najveći broj fiksnih širokopojasnih pretplatnika do kraja 2030. godine, njih 732 milijuna. Kina će ostati najveće tržište u regiji, iako će tamošnji rast znatno usporiti i postati negativan do 2030. godine, s obzirom na već visoku penetraciju kućanstava.
Zapadna Europa slijedi na drugom mjestu sa 182 milijuna fiksnih širokopojasnih pretplatnika predviđenih do 2030. godine. Unatoč najvećem predviđenom rastu, Bliski Istok i Afrika ostat će drugo najmanje fiksno širokopojasno tržište sa 97,3 milijuna pretplatnika. Međutim, ta je brojka samo malo viša od prognoze za istočnu Europu (96,6 milijuna), ne samo zbog utjecaja rusko-ukrajinskog rata.