SAD će zabraniti softver za autonomiju vozila razvijen u Kini
Administracija američkog predsjednika Joea Bidena korak je bliže zabrani softvera za samovozeća vozila razvijenog u Kini
Ako se usvoji, novo pravilo spriječilo bi autonomne automobile i automobile povezane s internetom u Sjedinjenim Američkim Državama da pokreću kineski softver koji može samostalno voziti razinu 3 i neke elemente razine 4.
Predložena zabrana temelji se na "zabrinutosti oko rizika nacionalne sigurnosti povezanih s tehnologijama u umreženim vozilima", navodi se u priopćenju američkog Ministarstva trgovine koje je podijeljeno u nedjelju 4. kolovoza. Istraga koju je u veljači pokrenula Bidenova administracija nastojala je istražiti je li uvoz vozila povezan s Kinom prijetio nacionalnoj sigurnosti. Nekoliko mjeseci kasnije, ministrica trgovine Gina Raimondo naznačila je da će njezin odjel započeti s izradom prijedloga za ograničavanje upotrebe softvera za vozila povezanog s Kinom na američkom tlu.
"Gledamo nekoliko komponenti i nešto softvera - ne cijeli automobil- ali to bi bile neke od ključnih vozačkih komponenti vozila koje upravljaju softverom i podacima oko tog automobila koji bi se morali napraviti u zemlja saveznica", rekao je Raimondov podtajnik i šef izvozne kontrole Alan Estevez.
Zabrana bi također imala učinak zabrane testiranja autonomnih vozila kineskih tvrtki na američkim cestama. Kako bi se pridržavali, proizvođači automobila i dobavljači moraju provjeriti sa saveznom vladom da njihova autonomna ili povezana vozila ne sadrže softver razvijen u "stranom entitetu koji izaziva zabrinutost". Iako se to zasad prvenstveno odnosi na Kinu, Ministarstvo trgovine navodno gleda na druge zemlje koje smatra stranim protivnicima.
Zabrinutost oko umreženosti vozila kinesskim softverima u Washingtonu postoji davno prije istrage ministarstva u veljači. 2023. godine izabrani dužnosnici od ministra prometa Petea Buttigiega do dvostranačkih zakonodavaca izrazili su zabrinutost oko softvera za vozila koji je razvio Kina koji se koristi "za prikupljanje podataka o američkim građanima i infrastrukturi i dijele s kineskom vladom".