Testiranje samovozećih kamiona - Transformacija teretnog prijevoza i logistike

U ne tako dalekoj budućnosti, teretna vozila s velikim crnim vjetrobranskim staklima, i bez ljudskog vozača za volanom, mogla bi postati uobičajen prizor na europskim cestama. Automatizirani kamioni za duge relacije mogli bi u nedostatku vozača biti ključnim za budućnost europskog teretnog prijevoza. Istraživači koje financira Europska unije (EU) već godinama rade na razvoju tehnologija autonomne vožnje prilagođene kamionima

G.K. četvrtak, 19. lipnja 2025. u 06:00
Za teretni prijevoz na velike udaljenosti, automatizirani kamioni morat će putovati velikim brzinama stotinama kilometara, stoga će njihovo uvođenje morati biti pozorno planirano
Za teretni prijevoz na velike udaljenosti, automatizirani kamioni morat će putovati velikim brzinama stotinama kilometara, stoga će njihovo uvođenje morati biti pozorno planirano

Već se godinama radi na tehnologijama autonomije vožnje u različitim dijelovima svijeta. Testiraju se, primjerice, mali autonomni autobusi u različitim kampusima ili u zračnim lukama, autonomne linije metroa ili monorailova, pa se već nekoliko godina testiraju čak i osobni automobili bez vozača na cestama pojedinih gradova. Inače, autonomija vožnje praktično se uvodi u komercijalna vozila već godinama, sama autonomija klasificirana je u pet stupnjeva, od kojih je tek peti stupanj potpuna autonomija vožnje, bez intervencije čovjeka. Do njezina razvoja proći će još nekoliko godina, ili čak i desetljeća.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Mreza 7 / 2025 srpanj 2025.