TomTom zadržao vodeću poziciju u području navigacijskog softvera u Europi
TomTom je ostao vodeći europski tržišni softver za navigaciju u vozilu u 2024. Godini s udjelom od 14%, prema najnovijem Counterpointovom europskom praćenju navigacije vozila

Joynext i Elektrobit zadržali su drugu i treću poziciju s 13 % odnosno 12 % tržišnih udjela.
Dok je TomTom uspješno zadržao svoju vodeću poziciju, europsko tržište navigacije u vozilima doživjelo je pad prošle u usporedbi s 2023. godinom. Smanjenje se prvenstveno može pripisati padu prodaje električnih vozila (EV) diljem Europe. Elektrifikacija je jedan od ključnih pokretača za usvajanje navigacije u vozilu.
Tržišni vodeći TomTom doživio je pad od 14% u usporedbi s 2023. godinom, uglavnom zbog pada prodaje od 17% kod jednog od njegovih glavnih kupaca u Europi. Unatoč tome, tvrtka je to uspjela kompenzirati novim dizajnerskim pobjedama 2024. godine, nakon lansiranja novih modela kroz partnerstvo s Volkswagenovim odjelom CARIAD i suradnju s nekoliko kineskih proizvođača automobila.
Google je zabilježio značajno povećanje svog tržišnog udjela, koji je dosegao 6% na godišnjoj razini od 34%. Taj impresivni uspjeh potaknut je povećanjem broja modela s Google Automotive Services (GAS) u velikim automobilskim markama kao što su Renault, Volvo, Cadillac i Polestar.
"Dok se europsko tržište navigacijskog softvera suočavalo s izazovnim uvjetima zbog usporavanja prodaje električnih vozila, broj modela predstavljenih s navigacijom u vozilu se povećao. Time je ugrađena navigacija za automobile također prešla na jeftine i male automobile", rekao je viši analitičar Mohit Sharma.
Tržišni izgledi
Očekuje se da će se europsko tržište softvera za navigaciju u vozilima postupno oporaviti kako prodaja električnih vozila ponovno bude uzimala maha. Sve veća potražnja za povezanim značajkama automobila i naprednim sustavima pomoći vozaču (ADAS) nastavit će poticati usvajanje navigacije u vozilu.
Tržišni krajolik će vjerojatno ostati rascjepkan, s etabliranim igračima koji se fokusiraju na inovacije i strateška partnerstva kako bi zadržali svoj tržišni udio. U međuvremenu, novi sudionici poput Mapboxa nastavit će izazivati status quo kroz visoko modularna rješenja i brže vrijeme izlaska na tržište.
Integracija umjetne inteligencije u vozila nastavit će rasti, omogućujući prediktivno rutiranje električnim vozilima, navigaciju i personaliziranije korisničko iskustvo, s ciljem pružanja besprijekornog iskustva u vozilu usmjerenog na korisnika.
"Integracija umjetne inteligencije unutar vozila bit će sljedeća granica za čiste navigacijske igrače kao što su HERE i TomTom, i Tier-1 igrače kao što su Harman i Joynext", rekao je potpredsjednik istraživanja Peter Richardson.