TomTom je predvodio europsko tržište softvera za navigaciju u H1 2024

Tržište navigacijskog softvera je prilično fragmentirano, s više od 10 dobavljača koji opslužuju ključne proizvođače automobila izvan Kine, uglavnom sa sjedištem u Sjevernoj Americi i Europi

Mreža četvrtak, 28. studenog 2024. u 19:59
📷 flickr
flickr

Kako ulazimo u eru softverski definiranih vozila (SDV), važnost navigacije je porasla zbog rastućih funkcionalnosti kao što su napredni sustavi pomoći vozaču (ADAS) i regulative kao što su inteligentna pomoć pri brzini (ISA) i program za procjenu novih automobila (NCAP). To potiče dobavljače navigacijskih i kartografskih podataka da izgrade napredne karte s boljim softverom, korisničkim sučeljem (UI) i podacima. Navigacijski softver ključni je dio cijelog tog navigacijskog skupa koji objedinjuje sve te funkcije i podatke.

Prema Counterpointovom europskom navigacijskom alatu za praćenje vozila, u Europi je TomTom predvodio tržište softvera za navigaciju u vozilu u prvoj polovici ove godine (H1 2024) s udjelom od 15%, a slijede ga Joynext i Elektrobit.
“Uspjeh tvrtke TomTom može se pripisati njegovim modularnim navigacijskim softverskim rješenjima, koja proizvođačima originalne opreme omogućuju jednostavnu prilagodbu svojih navigacijskih sustava kako bi uskladili korisničko sučelje s njihovim brendiranjem i preferencijama potrošača. Grupacija Volkswagen nedavno je započela implementaciju navigacijskog sustava koji pokreće TomTom u svoja vozila. Očekuje se da će to postati značajan doprinos rastu TomToma u Europi 2025. godine i kasnije”, rekao je istraživački analitičar tvrtke Counterpoint Mohit Sharma te dodao: „Navigacijski softver je fragmentirano tržište. Tier-1 igrači koji uglavnom isporučuju infotainment jedinice proizvođačima opreme često nude i navigacijski softver. Takvi igrači uključuju Joynext, Bosch, Aisin i Harman.”

Rast i unaprjeđenje

Kako sve više potrošača bira vozila s ugrađenim navigacijskim sustavima, proizvođači ih integriraju u svoje nove modele kao standardne značajke. Osim toga, sve veće prihvaćanje električnih vozila (EV) i ADAS-a dodatno potiče rast navigacijskih sustava u automobilu. Europska prodaja navigacijskih uređaja u automobilima u drugom tromjesečju ove godine (Q2 2024) porasla je 4% na godišnjoj razini. Predvodnice su zemlje s visokim udjelom prihvaćanja električnih vozila, poput Norveške i Švedske.
Posljednjih je godina navigacija u vozilu doživjela značajna poboljšanja, posebice u procesima ažuriranja karata, korisničkom sučelju i uslugama električnih vozila. Veliki proizvođači automobila počeli su koristiti računalne čipove visokih performansi tvrtki kao što su Qualcomm , NVIDIA i AMD. Ta poboljšanja također su omogućila bežično (OTA) ažuriranje karata, realističniju navigaciju s mogućnostima 3D renderiranja i usluge EV-a vođene umjetnom inteligencijom za poboljšanje cjelokupnog korisničkog iskustva.