Lokacijske platforme - Here i TomTom globalni lideri
Here i TomTom postali su vodeći u Indeksu učinkovitosti lokacijske platforme tvrtke (godišnje izvješće o Indeksu učinkovitosti platforme lokacije) Counterpoint Research za 2023. godinu. Slijede ih Google, Mapbox i Baidu
Analizirano je više od 25 vodećih dobavljača platformi za mapiranje i lokaciju. Za analizu Counterpoint Research izradio je CORE (Competitive Ranking Evaluation) okvir, koji se temelji na više od 80 ključnih mjerila, koja obuhvaćaju deset kategorija – (1) podaci karata; (2) obavještajni podaci o lokaciji; (3) lokacijske usluge; (4) podatkovna platforma; (5) AI mogućnosti; (6) održivost; (7) ekosustav programera; (8) partneri; (9) poslovni učinak i (10) rast kupaca.
Here ostaje na prvom mjestu ljestvice lokacijskih platformi sedmu godinu zaredom. U posljednjih 12 mjeseci, Here je predstavio visoko automatiziranu tehnologiju mapiranja, vođenu AI/ML-om, pod nazivom Unimap, kako bi potaknuo svježinu, učinkovitost i prilagodbu u velikom broju, dajući joj jedinstvenu prednost. Tvrtka je nastavila širiti svoj portfelj uvođenjem novih proizvoda i usluga, kao što su Here Road Alerts i Here Automated Driving Zones. Ključne tvrtke dodane u portfelj kupaca Here uključuju Lotus, Scaniju, Ford, Vinfast, Uber i Cognizant.
TomTom zadržao je svoju drugu poziciju, približavajući se svom konkurentu u industriji Here s rastućim portfeljem ponuda, mogućnostima i pobjedama kupaca. Uspjeh TomToma izgrađen je na njegovoj novoj platformi Orbis, s poboljšanom kvalitetom karata i obnovljenim razvojnim ekosustavom, s rastućom mrežom treće strane, kroz partnerstvo s Microsoftom. TomTom-ov glasovni asistent za vozila, temeljen na umjetnoj inteligenciji, stavio je tvrtku ispred svojih vršnjaka, poput Googlea i HERE, i nadopunjuje njegovu ponudu Digital Cockpit. Osvježenje marke TomTom, s upotrebljivijim web-mjestom i portalom za razvojne programere- također su pomogli.
Google je osigurao treće mjesto među pružateljima platformi za lokaciju i mapiranje u cijelom svijetu. Tvrtka nastavlja razvijati usluge kako bi svojim klijentima ponudila iskustva iz stvarnog svijeta, koristeći prednost goleme baze podataka satelitskih i zračnih slika.
Mapbox je zadržao vodstvo među pet najboljih platformi na svijetu, prije svega zbog velikog tržišnog udjela na tržištu Sjeverne Amerike, a planira se proširiti na tržišta poput Japana i Europe. Poboljšane mogućnosti platforme, kao što su Autopilot Map, MapGPT koji pokreće AI, i njegovi vodeći alati za vizualizaciju karata i podataka u industriji, pomogli su Mapboxu da privuče kupce, kao i financiranje za skaliranje platforme.
Here prednjači u ADAS (ISA) kartama, HD kartama, EV uslugama, praćenju i pozicioniranju, platformi privatnosti, sigurnosti i drugima.
TomTom ističe se u navigaciji, izvanmrežnim kartama, informacijama o prometu, infotainmentu i drugima.
Google je vodeći u pokrivenosti kartama, dubini podataka, točkama interesa, proširenoj stvarnosti (AR), kartama unutrašnjosti i drugim područjima.
Mapbox prednjači u evangelizaciji programera, alatima za vizualizaciju i drugima.
ESRI je vodeći u održivosti, analitičkim alatima, digitalnom blizancu i drugima. (G. K.)