Navigacijski softver - TomTom predvodi europsko tržište
Kako ulazimo u eru softverski definiranih vozila (SDV), važnost navigacije je porasla zbog rastućih funkcionalnosti kao što su napredni sustavi pomoći vozaču (ADAS) i regulative, kao što su inteligentna pomoć pri brzini (ISA) i program za procjenu novih automobila (NCAP). To potiče dobavljače navigacijskih i kartografskih podataka da izgrade napredne karte s boljim softverom, korisničkim sučeljem (UI) i podacima. Navigacijski softver ključni je dio cijelog tog navigacijskog skupa koji objedinjuje sve te funkcije i podatke.
Tržište navigacijskog softvera prilično je fragmentirano, s više od 10 dobavljača koji opslužuju ključne proizvođače automobila izvan Kine, uglavnom sa sjedištem u Sjevernoj Americi i Europi. Prema Counterpointovom europskom navigacijskom alatu za praćenje vozila, u Europi je TomTom predvodio tržište softvera za navigaciju u vozilu u prvoj polovici ove godine (H1 2024.), s udjelom od 15%, a slijede ga Joynext i Elektrobit. (G. K.)