Globalno sekundarno tržište pametnih telefona palo 2% u Q1 2025
Globalno tržište rabljenih pametnih telefona palo je za 2% u prvom tromjesečju ove godine, što je prvi međugodišnji pad u više od tri godine, podaci su istraživačke i analitičke tvrtke CCS Insight

Europsko tržište odražavalo je ovaj pad, također padom od 2% u tromjesečju.
CCS Insight procjenjuje da je u prvom tromjesečju 2025. godine na globalnom organiziranom sekundarnom tržištu prodano skromnih 27,1 milijuna pametnih telefona. Pad je uzrokovan slabim prometom u maloprodaji i snažnim promotivnim ponudama u 2024. godini, što je potaknulo potražnju i ublažilo prodaju početkom ove godine.
Mobilni operateri slično se bore, jer potrošači sve više kupuju uređaje bez SIM kartica izravno od proizvođača i online tržišta. No, unatoč tom padu, globalno tržište ostaje u dobrom stanju kako bi se oporavio zamah izgrađen prethodnih godina jer tvrtke daju prioritet internim programima zamjene kako bi održale ponudu uređaja.
Glavni izazov tijekom 2025. godine, posebno u Europi, bit će smanjenje marži zbog pojačane konkurencije. Očekuje se konsolidacija u sektoru jer igrači traže veće ekonomije razmjera kako bi podržali profitabilnost.
„Europsko tržište sekundarnih pametnih telefona snažno je poraslo u 2025. godini. Potrošači su se okretali od potpuno novih uređaja usred nedostatka inovacija i stalnih ekonomskih pritisaka - oba čimbenika koja doprinose snagama tržišta rabljene robe. Očekujemo da će ovi nepovoljni uvjeti i dalje utjecati na prodaju novih uređaja, što je dobar znak za rabljene opcije“, smatra istraživački analitičar u CCS Insightu Ben Hatton te dodaje: „Pad u ovom tromjesečju nije ništa više od kratkotrajnog naleta jer tržište ubrzava tijekom godine. Oporavak na većim i zrelijim tržištima poput Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva, koja su pretrpjela puno veće padove od 11% odnosno 3%, bit će ključni pokazatelj ukupne snage sektora u ostatku 2025. godine.“
Glavni fokus europskog sekundarnog tržišta pametnih telefona u 2025. godini i kasnije bit će poboljšanje interne opskrbe uređajima putem programa zamjene. Brojni telekomunikacijski operateri, proizvođači i trgovci razvijaju nove ili poboljšane programe usred regulatornih pritisaka, nedostatka opskrbe i ekoloških ciljeva.
Samo 31% Europljana prodaje ili mijenja svoj stari telefon prilikom kupnje novog, prema istraživanju CCS Insighta o ponašanju kupaca mobilnih uređaja, što sugerira da postoji skup od 100 milijuna pametnih telefona svake godine na koje se igrači mogu usmjeriti kako se ove sheme pojačavaju.