Konferencija 3T – Tourism, Travel and Tech - Turizam i IT industrija u Hrvatskoj trebaju više surađi

Turizam i IT kao dva rastuća i najuspješnija sektora u Hrvatskoj trebali bi više surađivati, nadopunjavati se i koristiti inovativna rješenja i proizvode startupa, što će u budućnosti biti i važnije zbog trendova korištenja tehnologije pri putovanjima i odmoru, naglasci su s konferencije 3T – Tourism, Travel and Tech, održane u Zagrebu u organizaciji medijske kuće Bug

R.I. utorak, 1. svibnja 2018. u 00:00

Konferencija 3T – Tourism, Travel & Tech održana je drugu godinu zaredom, okupivši više od 220 domaćih i stranih sudionika iz turizma i IT-a, odnosno informatičko-tehnološkog sektora, s ciljem objedinjavanja i jače suradnje.

“Konferencijom nastojimo jače spojiti dva najuspješnija sektora u Hrvatskoj, turizam koji čini 20 posto BDP-a, i IT koji je također rastući i sve više pridonosi gospodarskom rastu, pogotovo izvozu. Tehnologija je ključ optimizacije i uspjeha i u turističkom poslovanju, a 3T konferencija pruža odgovore kako najbolje iskoristiti suvremenu tehnologiju te poslovanje u turizmu učiniti učinkovitijim i boljim”, kazao je otvarajući konferenciju direktor konferencije Oleg Maštruko, dodajući da je u drugom izdanju konferencija oko 30 posto veća nego lani, što znači da je konferencija naišla na plodno tlo.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić publiku je upoznala s novoizmijenjenim Zakonom o pružanju usluga u turizmu
Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić publiku je upoznala s novoizmijenjenim Zakonom o pružanju usluga u turizmu

Sedmi prema atraktivnosti za investicije

Jedno od polazišta ovogodišnje konferencije 3T bila je i objava u Financial Timesu da je Hrvatska na sedmome mjestu u svijetu prema atraktivnosti za investicije u turizmu, što smatramo dobrom vijesti, ali i poticajem za jaču suradnju IT-a i turizma, jer se nijedna investicija u turizmu ne može dogoditi bez ulaganja u IT i komunikacijske platforme.

O raznim načinima poslovanja i mogućnostima koje tehnologija nudi turizmu, ali i što turizam očekuje od tehnologije, na konferenciji je govorio stručnjak i poduzetnik iz Njemačke Martin Reents, ističući da je u moderno doba tehnologija sve više pokretač turizma, pogotovo zato što su ljudi u svijetu i suvremeni turisti sve mobilniji u komunikaciji i na putovanjima, pri čemu koriste brojne aplikacije za lakše snalaženje u odredištima, pronalaženje sadržaja koji ih zanima, rezerviranje smještaja i prijevoza, kupnju ulaznica i drugog.

“U svijetu danas imamo više od dvije tisuće aplikacija samo za hotelsku, odnosno smještajnu, industriju, koja itekako ulaže i koristi IT rješenja za poslovanje. Zanimljivo je i vidjeti kako se mijenjala hotelska ponuda od 19. do 21. stoljeća, od toga da je bila samo za smještaj i hranu, do toga da su danas hoteli posebno dizajniranog izgleda s mnoštvom sadržaja, pa i tehnoloških mogućnosti koje gostima pružaju određene doživljaje, iskustva i emocije, a što oni, uz kvalitetu, najviše i traže”, istaknuo je Reents.

Dodao je i da hoteli i drugi segmenti u turizmu koji ulažu u tehnologiju mogu ostvariti i veće cijene i prihode nego oni koji to nemaju, kao i to da danas gotovo i nema hotelskih operacija u kojima se ne koriste neke od brojnih aplikacija za poboljšanje performansi svakog pojedinog odjela, što pridonosi i konkurentnosti. 

“U turizmu, pa i hotelijerstvu, kao i u brojnim drugim sektorima, sve više za poslovanje i ostvarivanje što boljih rezultata u marketingu, promociji, prodaji, rezervacijskim sustavima, cijenama, prihodima i drugom koriste tehnologije poput Big Data analitike, umjetne inteligencije, uvećane i virtualne stvarnosti, strojnog učenja ili ‘machine learninga’, prepoznavanja glasa i očnih rožnica, robota, digitalnih ključeva i drugo”, kazao je.

Na panelu koji je moderirao Ivan Ilijašić iz tvrtke Orioly, govorilo se i o sezonalnosti u turizmu i o tome kako riješiti taj problem korištenjem tehnologije
Na panelu koji je moderirao Ivan Ilijašić iz tvrtke Orioly, govorilo se i o sezonalnosti u turizmu i o tome kako riješiti taj problem korištenjem tehnologije

Praćenje stalnih promjena

Hrvatskoj, koju je posjetio već nekoliko puta, poručio je da iskoristi najbolje što ima od oba sektora, prognozirajući joj nakon obalnog, uspjeh i u razvoju gradskog turizma, pogotovo u Zagrebu, a na pitanje vidi li u budućnosti trend u turizmu poput “without Internet” ili bez Interneta, odgovorio da je to teško masovnije očekivati, ali i kako je moguće da će odredišta ili objekti u nekom trenutku ponuditi i to, ali više kao odmak od svakodnevice, i za kratki odmor, a ne kao nešto što će “zavladati”.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić sudionike je na konferenciji upoznala s novoizmijenjenim Zakonom o pružanju usluga u turizmu, koji je u primjeni od početka ove godine, i koji je donio i neke novosti, poput, primjerice, uvođenja pojma zdravstvenog turizma i općenito više deregulacije.

Oleg Maštruko, direktor konferencije 3T
Oleg Maštruko, direktor konferencije 3T

“Turizam se stalno mijenja i trebalo je i zakonski neke novosti regulirati, poput, primjerice, zdravstvenog, kongresnog i nautičkog turizma te načine pružanja tih usluga. Novosti ima i za online turističke agencije, čije je poslovanje olakšano novim izmjenama zakona, pa tako vlasnik te agencije ne mora više imati prebivalište na mjestu sjedišta agencije, a nije ni uvjet da ima zaposlene”, kazala je Udovičić, najavljujući za ovu godinu i izmjene drugih turističkih zakona.

Na konferenciji 3T, na panelu koji je moderirao Ivan Ilijašić iz tvrtke Orioly, govorilo se i o sezonalnosti u turizmu, uz naglasak da tehnologija može pomoći i u tom velikom problemu hrvatskog turizma, pogotovo u privlačenju turista izvan ljeta preko društvenih mreža i raznih online marketinških alata, a predstavljena je i prva ekspedicija električnim automobilom preko Sahare. (R. I.)

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.