Potrošnja na AI i GenAI u Europi premašit će 30 milijardi dolara 2027.
Prema Globalnom vodiča za potrošnju umjetne inteligencije i generativne umjetne inteligencije, europsko tržište umjetne inteligencije i GenAI dosegnut će skoro 47,6 milijardi dolara 2024. godine
Prema International Data Corporation (IDC), europsko tržište umjetne inteligencije i generativne umjetne inteligencije (GenAI) dosegnut će gotovo 47,6 milijardi američkih dolara 2024. godine i zabilježiti ukupnu godišnju stopu rasta (CAGR) od 33,7% tijekom 2022. - 2027. godine. Europa ima oko jednu petinu globalnog tržišta umjetne inteligencije.
Ubrzani GenAI
Dok je udio GenAI-ja dosegnuo samo 9,6% ukupnog europskog tržišta umjetne inteligencije u 2023. godini, on se ubrzano povećava. Potrošnja na GenAI će rasti više od tri puta brže od potrošnje na ostatku tržišta umjetne inteligencije, a kao rezultat toga, GenAI će predstavljati više od četvrtine ukupnog europskog tržišta umjetne inteligencije 2027. godine.
Prvi softver
Softver će ove godine biti najveći tehnološki segment, s tržišnom vrijednošću višom od hardvera i usluga zajedno. Nadalje, očekuje se da će predstavljati najbrži rast u razdoblju 2022.-2027., potaknut potražnjom za AI aplikacijama i platformama. Udio hardverskih tehnologija smanjit će se tijekom razdoblja u korist softverskih tehnologija, s izuzetkom industrije softvera i informacijskih usluga, u kojoj je hardverska komponenta i dalje najveća, zbog specifičnih slučajeva korištenja pružanja infrastrukture AI koji karakteriziraju ovu industriju.
Usvajanje umjetne inteligencije već je široko rasprostranjeno, a tvrtke pokazuju svoju spremnost proširiti to usvajanje na GenAI. Prema IDC EMEA Cross-Industry Acceleration Survey provedenoj u prosincu 2023. godine, jedna od tri tvrtke već koristi ili planira koristiti AI rješenja u sljedeća 24 mjeseca. Zrelost usvajanja rezultat je potrebe za optimizacijom poslovnih procesa s jasnim fokusom na kupce i zaposlenike. Uistinu, rješenja umjetne inteligencije pokazala su se uspješnima u jačanju korisničkog iskustva kao i poboljšanju produktivnosti zaposlenika. S druge strane, usvajanje se suočava s izazovima koji se prvenstveno odnose na široku integraciju umjetne inteligencije u organizaciju i njihovu etičku upotrebu.
Industrije
Bankarstvo, maloprodaja te softverske i informacijske usluge su tri najveće industrije u smislu potrošnje, koje predstavljaju gotovo trećinu europskog tržišta umjetne inteligencije. U financijskom sektoru značajne upotrebe AI rješenja obuhvaćaju rizična područja kibernetičke sigurnosti, uključujući proširenu analizu i istragu prijevara te sustave za obavještavanje i prevenciju prijetnji, dok slučajevi upotrebe korisničke podrške uključuju programske savjetnike i sustave preporuka. Štoviše, financijske institucije sve više integriraju GenAI u svoje bankarske usluge; na primjer, za otkrivanje prijevare ili za generiranje točnih predviđanja i scenarija.
Promjenjiva očekivanja i potrebe kupaca, oštra konkurencija i potraga za poboljšanim online korisničkim iskustvom čimbenici su koji trgovce tjeraju na eksperimentiranje s novim tehnologijama. Maloprodajna industrija posebno iskorištava mogućnosti koje stvara umjetna inteligencija. S upotrebama kao što su agenti proširene korisničke službe ili stručni savjetnici za kupnju i preporuke proizvoda, iskustvo i zadovoljstvo kupaca uvijek su u središtu maloprodajnih ciljeva, gdje umjetna inteligencija može postati transformativna sila. Štoviše, GenAI dobiva na snazi jer mnogi trgovci na malo očekuju istraživanje velikih jezičnih modela (LLM) i temeljnih modela (FM) u marketingu, prodaji i angažmanu kupaca.
Konačno, industriju softvera i informacijskih usluga, koja predstavlja dobavljače softvera i tvrtke za informacijske i podatkovne usluge, karakterizira potrošnja na umjetnu inteligenciju pružanjem infrastrukture umjetne inteligencije. Te tvrtke korisnicima omogućuju pristup toj infrastrukturi, osiguravajući resurse potrebne za računalstvo i pohranu za razvoj AI sustava ili pružanje AI usluga krajnjim korisnicima. Potrošnja za umjetnu inteligenciju u ovoj industriji bit će vođena hardverskim komponentama, koje predstavljaju najveću tehnološku komponentu ukupnog tržišta umjetne inteligencije. Unatoč tome, tržišni udio softvera dugoročno će se povećati, rastući najbrže od bilo koje druge tehnološke komponente, budući da će pružatelji softvera omogućiti krajnjim korisnicima da iskoriste rješenja svoje platforme kao usluge (PaaS) i softvera kao usluge (SaaS). Osim toga, tehnološki lideri mogu koristiti GenAI za ubrzavanje razvoja softvera.