Zanimanje poslovnih subjekata za Generative AI naglo raste

Prema Omdia Enterprise AI Contracts Database, AI ugovori koji specificiraju primjenu generativne AI (GenAI) u poslovanju skočili su sa 7% ugovora u prvoj polovici 2023. na 38% u drugoj polovici godine

Gorden Knezović utorak, 26. ožujka 2024. u 06:15

Omdijina Enterprise AI Contracts Database sadrži oko 100 najvećih ugovora i povezanih najava dobavljača po tromjesečjima. Prvi put je objavljena 2020. godine, ta Omdia baza podataka sada sadrži više od 1.700 zapisa. Svaki zapis identificira glavni slučaj upotrebe umjetne inteligencije obuhvaćen ugovorom, industriju krajnjeg korisnika i njihov geografski teritorij. Navedeni su sažeci ugovora i hiperveze na izvorne objave.

Rast GenAI-a

Godišnje se broj ugovora specificiranih za GenAI povećao sa samo jednog u 2022. na 96 ugovora (23% ugovora od ukupnih ugovora specificiranih za AI) u 2023. godini. Trend sugerira da poduzeća doista usvajaju GenAI i da GenAI-ju ubrzano raste udio na tržištu umjetne inteligencije. Pri tome Omdia napominje kako treba uzeti u obzir da se značajan dio ugovora odnosi na istraživanja primjene GenAI-a.

Neki od ugovora, posebno one koje se odnose na ugovore pružatelja usluga u cloud (AWS, Microsoft, Google), ukazuju na niz područja u kojima bi se GenAI mogao primijeniti. 

📷 Omdia
Omdia

GenAi najviše primjenjuje IT

Podaci o ugovorima ukazuju i koji sektori imaju najveći interes za GenAI. Ne iznenađuje da je informacijska tehnologija najintenzivnija primjena GenAI-ja, s više od polovice najava ugovora u IT industriji koji spominju GenAI. Zdravstvo, poslovne usluge, mediji i zabava, maloprodaja i financijske usluge također imaju veći interes za GenAI. 
Daleko najveći slučaj korištenja za GenAI među ovim ugovorima su virtualni pomoćnici, za olakšavanje korisničke usluge i angažmana. Drugi najveći slučaj upotrebe je inteligentna automatizacija procesa, za poboljšanje učinkovitosti i produktivnosti. Ostali slučajevi upotrebe GenAI-ja s višestrukim ugovorima uključuju analitiku sportskih videozapisa i statistike (angažman obožavatelja), automatizirano generiranje izvješća i marketing digitalnog iskustva (personalizirani marketing).