Globalne isporuke automobilskih zaslona 232 milijuna jedinica u 2024.
Prema najnovijem izvješću Omdijine Automotive Display Intelligence Service, globalne isporuke automobilskih zaslona dosegle su 232 milijuna jedinica u 2024. godini, što je godišnji rast od 6,3%

Povećanje je prvenstveno potaknuto rastućom potražnjom za naprednim zaslonima u kokpitu, posebno u Kini, gdje su head-up zasloni (HUD), zasloni za putnike i sobna ogledala dobili snažan zamah. Širenje električnih vozila (EV), zajedno s vladinim politikama koje podupiru lokalne opskrbne lance, dodatno je ubrzalo rast tržišta.
Snažna potražnja na kineskom automobilskom tržištu bila je ključni pokretač rasta. Snažno promicanje električnih vozila u susjedstvu (NEV) od strane kineske vlade dovelo je do porasta domaće prodaje i izvoza električnih vozila kineske marke. U isto vrijeme, politika davanja prioriteta domaćim komponentama ojačala je poziciju Kine u opskrbnom lancu, dodatno povećavajući potražnju za lokalno proizvedenim zaslonima za automobile. Dodatno, mnogi globalni proizvođači automobila prilagodili su se tržišnom krajoliku integracijom više lokaliziranih opskrbnih lanaca, usklađivanjem s vladinim politikama i konkurentnim tržišnim uvjetima. Kao rezultat toga, kineski proizvođači ploča proširili su svoju prisutnost na tržištu, premašivši 53% tržišnog udjela u 2024. godini.
Kineski BOE i Tianma nastavili su voditi na tržištu automobilskih zaslona, osiguravši prva dva mjesta. BOE je držao 17,6% tržišnog udjela, isporučivši 40,9 milijuna jedinica, s rastom od 16% na godišnjoj razini, dok je Tianma slijedila s 15,9% udjela i 36,9 milijuna jedinica, bilježeći najveći rast među prvih pet od 25% na godišnjoj razini.
AUO je zauzeo treće mjesto, s 10,5% tržišnog udjela i 24,4 milijuna isporučenih jedinica, što je rast od 5% na godišnjoj razini. Japan Display Inc. (JDI) zauzeo je četvrto mjesto s tržišnim udjelom od 8,6%, ali je doživio pad od 13%, što odražava strukturne izazove u održavanju konkurentnosti. LG Display zauzeo je peto mjesto s udjelom od 7,7% sa 17,98 milijuna isporučenih jedinica, što je rast od 8% na godišnjoj razini.
Osim prvih pet, IVO (6,5% tržišnog udjela, rast od 20%) i Truly (5,3%, rast od 4%) nastavili su stabilan rast, dok je China Star (CSOT) porastao 125% na godišnjoj razini, dosegnuvši tržišni udio od 5,0%. Nekoliko drugih dobavljača zabilježilo je značajan pad, odražavajući promjenjivu tržišnu dinamiku i intenziviranje konkurencije.