Search Generative Experience: Budućnost internetskog pretraživanja?
U svijetu gdje se količina digitalnih informacija eksponencijalno povećava, pretraživači su već decenijama postali nezaobilazni alat za pronalaženje onoga što nam je potrebno na Internetu
Međutim, tradicionalni pristup pretraživanju, koji se temelji na listama relevantnih rezultata s naglim razvojem alata umjetne inteligencije, posebice alata generativne umjetne inteligencije očito nije nešto što je najefikasnije. Stoga je logična pojava novog trenda u pretraživanju nazvanog Search Generative Experience (SGE), koji obećava revolucionirati način na koji komuniciramo s informacijama.
Globalni lider u online pretraživanju Google je najavio pokretanje Search Generative Experience (SGE) na svojoj godišnjoj konferenciji za programere. Njegova tražilica sada će integrirati nekoliko ključnih značajki umjetne inteligencije. Search Generative Experience je u stvari Googleov odgovor na pojavu ChatGPT-a, OpenAI-jevog popularnog generativnog chatbota i sličnih alata generativne umjetne inteligencije, odnosno na sve njihove mogućnosti. Prije globalne implementacije, SGE je bio godinu dana u testiranju u Google Labsu.
Personalizacija rezultata
Umjesto izbacivanja linkova po ključu pretrage kod klasične tražilice, Googleova tražilica koristi generative AI tehnike za stvaranje novog, personaliziranog sadržaja koji je prilagođen specifičnim potrebama korisnika. Na primjer, ako pretražujete "recepti za pitu", SGE neće korisniku samo izlistati web stranica s receptima. Umjesto toga, može generirati jedinstveni recept na temelju korisnikovih preferencija u vezi s vrstom pite, sastojcima i razinama vještine.
Takva mogućnost SGE-a proizlazi iz kombinacije velikih jezičnih modela i generativne AI tehnike. Veliki jezični modeli su neuronske mreže obučene na ogromnim količinama tekstualnih podataka. To im omogućuje da razumiju nijanse jezika i generiraju tekst koji je sličan ljudskom. Generativne AI tehnike, s druge strane, omogućuju SGE-u da stvara nove sadržaje, poput recepata, pjesama ili skripti, na temelju naučenih informacija.
Implementacija SGE-a u stvarnom svijetu nudi mnoštvo prednosti. Za korisnike, SGE može prištedjeti vrijeme i omogućiti im da lakše nađu ono što traže. Umjesto da se probijaju kroz beskrajne linkove rezultata pretrage, korisnici mogu dobiti direktan i relevantan sadržaj prilagođen njihovim individualnim potrebama. U poslovnom pretraživanju, SGE može poboljšati korisničko iskustvo i povećati engagement.
Gemini
Nova voditeljica Searcha u Googleu Liz Reid predstavila je sve novosti koje donosi SGE. „Najistaknutija značajka je AI Pregledi. Rezultati pretraživanja više se neće prikazivati kao prije. Stranica s rezultatima sada će imati opći pregled. Tražilica više neće jednostavno predstavljati poveznice nakon upita. Njen novi alat za planiranje sada joj omogućuje predložiti šire rješenje korisnikova upita, na primjer, plan puta za njegov plan odmora“, objasnila je te dodala: „Za korisnikovu romantičnu večeru ili poslovni sastanak, on SGE će mu dati prijedloge restorana te niz drugih asistencija. Korisnik u takvim pretraživanjima više neće gubite vrijeme tražeći recenzije za neki restoran, brend... Integracija umjetne inteligencije na takav način skraćuje postupak korisnikova traženja“.
Google je dizajnirao namjensku verziju svog modela umjetne inteligencije Gemini kako bi opremio svoju tražilicu. Gemini je u stvari komplet multimodalnih velikih jezičnih modela koje je razvio Google DeepMind, a služi kao nasljednik LaMDA i PaLM 2. Sadrži Gemini Ultra, Gemini Pro i Gemini Nano, te pokreće istoimeni chat.
Sposobnošću da razumije složene upite i generira relevantan, personaliziran sadržaj, SGE ima potencijal revolucionirati način na koji komuniciramo s informacijama. Međutim, postoje i neki izazovi koji se moraju riješiti. Na primjer, važno je osigurati da generirani sadržaj bude točan, nepristran i etičan. Osim toga, potrebno je razviti tehnologije koje mogu zaštititi privatnost korisnika i spriječiti zlouporabu SGE-a.