RPA alati i platforme - Gužva u šesnaestercu
Posljednjih nekoliko godina tržište je preplavljeno velikim brojem RPA alata. Broj proizvođača narastao je na preko sedamdeset, s tendencijom daljnjeg rasta, i konsolidacija tržišta još nije započela, što pričinjava probleme u odabiru optimalnog rješenja. RPA alati sačinjavaju tržišno malu softversku kategoriju, dapače najmanju koju Gartner prati i o njoj izvještava, no ona pokazuje najveći postotni rast. Kako smo u hypeu trenda, gornji limit još nije dosegnut. Tri alata predvode čopor, dva opasno ciljaju prvu trojku, no svi žele svoj dio kolača. Pokušat ćemo prikazati što jedan ozbiljan RPA alat mora podržavati, no to nije prepreka da se manji alati pozicioniraju u određenim tržišnim nišama
Povijest skupine alata koju svrstavamo u kategoriju RPA alata, seže u osamdesete godine prošlog stoljeća. Naravno, tada se nisu tako zvali, i imali su tek osnove funkcionalnosti današnjih alata, no u osnovi, radilo se o softverskim robotima. Njihova reklasifikacija počinje 2013. godine, kada se tržišno ustaljuje termin RPA. Danas postoji preko sedamdesetak proizvođača RPA alata, s tendencijom daljnjeg rasta. Još uvijek nije došlo do konsolidacije tržišta, u kojemu bi nizom akvizicija i spajanja rapidno padao broj proizvođača. Sada sve izgleda sjajno, kao da globalno tržište može osigurati zaradu svima koji se usude upustiti u izradu RPA alata.