Podmorski kabeli u Crvenom moru u opasnosti od oštećenja
Crveno more, odnosno Adenski zaljev posljednjih je tjedana pod stalnim napadima jemenskih Huti pobunjenika na komercijalne brodove koji plove kroz iz Indijskog oceana prema Sueskom kanalu
No, taj zaljev osim što je strateško mjesto međunarodnog transporta i trgovine ima i jako važnu ulogu u globalnim komunikacijskim mrežama jer njegovim morskim dnom prolazi mnoštvo optičkih podmorskih kabela. Mnoge azijske, istočnoafričke i bliskoistočne zemlje oslanjaju se na kabele Crvenog mora za pristup Europi. Prema najnovijim podacima TeleGeographya, procjenjujemo da je više od polovice međuregionalne propusnosti mnogih zemalja povezano s Europom preko kabela Crvenog mora. Šire gledano, više od 90% svih europsko-azijskih kapaciteta prenosi se kabelima u Crvenom moru.
Odgode implementacije
Kako potražnja za međunarodnom propusnošću i dalje brzo raste diljem svijeta, mrežni operateri odgovaraju ulaganjem u veliki broj novih kabela. To uključuje nekoliko novih projekata u Crvenom moru.
Čak i prije nedavnog početka pobunjeničkih napada na komercijalne brodove, građanski rat u Jemenu stvarao je glavobolje. Plovila za polaganje kabela zahtijevaju dozvole za ulazak u teritorijalne vode zemlje. Kada dva različita entiteta polažu pravo na isti dio mora, situacija postaje komplicirana.
Masivni kabel 2Africa, koji je uvelike postavljen, tek treba realizirati postavljanje velike duljine kabela koji bi ležao u jemenskim vodama. Ostali kabeli koji se planiraju preći Crvenim morem u narednim godinama uključuju IEX, Africa-1, Raman i SeaMeWe-6 .
Osiguravanje da se ovi kabeli mogu postaviti od vitalne je važnosti za ispunjavanje budućih zahtjeva potražnje za istočnu Afriku, Bliski istok i Indiju.
Rizik popravka
S postavljanjem novih kabela za Crveno more, važnost postojećih kabela dodatno se povećava. Potrebni su rutinsko održavanje i popravci kabela kako bi ovi kabeli radili.
U studenom prošle godine je Global Cloud Xchange uspio dovršiti planirano održavanje na kabelu tvrtke FALCON u jemenskim vodama. Međutim, budući popravci ako se kabeli oštete u područjima s visokom razinom pobunjeničkih aktivnosti teško da će biti mogući.
Uostalom, čak i ako je brodu za popravak kabela dopušteno da uđe u vode i izvuče oštećeni kabel, dovršenje delikatnog popravka može biti teško. To često zahtijeva da žičare ostanu na jednom području danima.
Kad bi usred popravka bio napadnut stacionarni brod s kabelom, manevri izbjegavanja možda neće biti mogući. Operateri žičara stoga mogu odlučiti da popravci nisu vrijedni riskiranja njihovih plovila i posade.