Globalna TCU prodaja u 2024. porasla za 8% na godišnjoj razini

Globalno tržište TCU nastavilo se širiti u 2024. godini, ostvarujući rast od 8% na godišnjoj razini, kako je ugrađena povezivost postala sve više standardna u putničkim vozilima

Gorden Knezović petak, 11. travnja 2025. u 11:30

Prema najnovijem Counterpointovom Global Telematics Control Unit (TCU) Trackeru. više od 75% novih prodanih automobila imalo je TCU-ove, potaknuto sve većom potražnjom korisnika za navigacijom uživo, praćenjem vozila u stvarnom vremenu, bežičnim ažuriranjima i naprednim telematskim uslugama. Kako proizvođači automobila daju prioritet digitalnoj transformaciji, TCU-ovi su ključni u omogućavanju povezanih i softverski definiranih vozila.

Kina najveće tržište

Kina je i dalje najveće TCU tržište, podržano rastućim sektorom električnih vozila (EV) i snažnom potporom vlade za inteligentne transportne sustave. Brzo usvajanje rješenja pametne mobilnosti u zemlji učinilo je TCU-ove bitnim u modernim vozilima. Nakon Kine, SAD, Njemačka, Japan i Velika Britanija su ključna tržišta, s regulatornim mandatima i sve većim očekivanjima potrošača koji ubrzavaju usvajanje. Proizvođači automobila u tim regijama također imaju za cilj poboljšati sigurnost vozila, korisničko iskustvo i nove usluge mobilnosti implementacijom povezivosti.

LG i dalje lider

Unatoč suočavanju s blagim padom tržišnog udjela, LG je nastavio voditi globalno tržište TCU-a u 2024. godini, uz podršku svojih dugogodišnjih partnerstava s velikim proizvođačima automobila kao što su General Motors, Hyundai-Kia, Volkswagen i Toyota. Međutim, konkurentsko okruženje se mijenja kako kineske tvrtke poput BYD Electronics, Neusoft i Huawei agresivno šire svoju prisutnost. BYD, najveći proizvođač električnih vozila, brzo je stekao udio na tržištu i sada se izjednačio s udjelom Neusofta.

BYD-ova strategija vertikalne integracije pomaže mu povećati svoj udio na TCU tržištu. Kineski proizvođači brzo inoviraju i povećavaju proizvodnju, što predstavlja značajan izazov za etablirane globalne dobavljače. Iskorištavanjem troškovno učinkovite proizvodnje i duboke integracije s kineskim brzorastućim tržištem EV, oni preoblikuju konkurentsku dinamiku industrije.

Dominacija 4G-a

Dok TCU-ovi koji se temelje na 4G i dalje dominiraju zbog svoje pristupačnosti i široko rasprostranjene mrežne podrške, usvajanje 5G ostaje ograničeno. Visoka cijena 5G telematskih uređaja, u kombinaciji s infrastrukturnim ograničenjima, ograničila je 5G TCU-ove na luksuzna i vrhunska vozila kao što su Denza D9 i BMW serije 5, čineći jednoznamenkasti postotak ukupne prodaje u 2024. godini. Međutim, s napretkom u implementaciji mreže i očekivanim uvođenjem 5G RedCap tehnologije u 2026. godini, prihvaćanje masovnog tržišta vjerojatno će dobiti zamah, osobito u segmenti vozila srednje razine.

Kako se globalna automobilska industrija kreće prema potpuno povezanoj i autonomnoj mobilnosti, uloga TCU-ova postat će još kritičnija. Proizvođači automobila i pružatelji telekomunikacijskih usluga ulažu velika sredstva u rješenja za povezivanje sljedeće generacije kako bi omogućili pametniji, sigurniji i učinkovitiji prijevoz. Sa sve većim naglaskom na softverski definiranim vozilima i inteligentnom povezivanju, TCU tržište je spremno za nastavak rasta tijekom desetljeća.