Finski startup Basemark osigurao 22 milijuna eura za sigurniju vožnju uz AR
Startup Basemark sa sjedištem u Helsinkiju, osnovan 2015. godine, prikupio je 22 milijuna eura financiranja za daljnji razvoj svog softverskog alata za proširenu stvarnost (augmented reality, AR)
Dosadašnji investitori u Bassemark su ETF Partners, Finnish Industry Investment (Tesi), Constructor Capital, Business Finland i European Innovation Council .
Zaslon vjetrobransko staklo
Basemarkov softver, nazvan Rocksolid AR, sustav je računalnog vida temeljen na umjetnoj inteligenciji koji proizvođačima automobila omogućuje razvoj vlastitih AR aplikacija za Heads-up zaslone (HUD).
Automobilske tvrtke prihvaćaju AR HUD-ove kao sredstvo prenošenja važnih informacija vozaču. Umjesto gledanja u zaslon, HUD-ovi projiciraju upute za vožnju u stvarnom vremenu, upozorenja i druge informacije na vjetrobransko staklo.
Mnogi automobili na cesti već koriste tu tehnologiju, ona svake godine postaje sve naprednija. Osmišljen je da poboljša svijest o situaciji i ukupnu sigurnost tijekom vožnje.
Za razliku od većine tvrtki u svemiru, koje razvijaju vlastiti AR softver za prodaju proizvođačima, Rocksolid AR je vrsta alata koji pomaže proizvođačima automobila da razviju vlastite AR tehnologije, prilagođavajući ih svojim specifičnim potrebama.
“Proizvođači žele i sami postati programeri softvera zbog softverski definiranog megatrenda automobila,” objasnio je osnivač i izvršni direktor tvrtke Basemark Tero Sarkkinen.
Softverski definirana vozila
Prošle godine BMW je predstavio dva konceptna automobila - Dee i Vision Neue Klasse - koji oba imaju AR HUD. Njemački proizvođač automobila nije izričito naveo koju će tehnologiju koristiti za prikaz informacija na vjetrobranskom staklu, no, BMW se prethodno udružio s Basemarkom kako bi uveo tu tehnologiju u svoje iX modele.
Usvajanje AR HUD-ova dolazi u vrijeme kada automobilska industrija razvija napredne sustave pomoći vozaču (ADAS) i druge oblike autonomne vožnje.
Basemark će iskoristiti svježi kapital za produbljivanje svog poslovanja s proizvođačima automobila u Europi i SAD-u i financiranje svoje međunarodne ekspanzije u Japan, Kinu i Južnu Koreju.
Tvrtka je prošle godine osigurala svoj prvi ugovor o serijskoj proizvodnji s proizvođačima u SAD-u. Postojeći kupci uključuju "dobro poznate" proizvođače i Tier-1 tvrtke iz Njemačke, Francuske, Italije i Velike Britanije.