Nokia 8: konačni povratak u A ligu ili podgrijavanje krumpira?

Predstavljen je prvi flagship HMD Globala – uređaj impresivne izrade, ali ne nužno i prevelikog potencijala za uspjeh…

Dragan Petric četvrtak, 24. kolovoza 2017. u 18:06

Sinoć se u Londonu održala premijera Nokije 8, prvog uređaja HMD Globala flagship kategorije što, u prijevodu, znači da je predstavljen prvi mobitel top-klase s Nokijinom oznakom i Android OS-om ikad. „Eh, da mi je ovakav identičan uređaj, ali s Androidom“, bila je, zacijelo, najčešća misao – i izrečena i neizrečena – kada smo kroz protekle godine pratili pojavljivanje svake iole moćnije Lumije, tj. Nokije s Windows Phoneom. Mobiteli impresivne i tradicionalno uvjerljive izrade, ali opremljeni softverom katastrofalno neupotrebljivog Microsoftovog mobilnog eko-sustava nisu imali nikakvu šansu i zakucali su nekad neprikosnoveni mobilni brend broj 1 negdje na dno tržišne ljestvice, odakle je „gledao travu odozdo“….


Činilo se da dan kada ćemo ugledati „ovakav identičan uređaj, ali s Androidom“ neće nikada doći no dovitljiva, a možda i odveć nostalgična ekipa koja je nekad radila u Nokiji, pa u Microsoftu, odlučila je toj utopijskoj želji tržišta udovoljiti. Pokrenuli su HMD Global, preuzeli Nokijino tržišno ime, ali i prava na štošta otprije razvijeno u finskim R&D labovima i polako i strpljivo počeli vraćati taj brend u život, najprije modelima srednjeg i nižeg razreda, pa genijalnim marketingom temeljenim na oživljavanju legendarnog uređaja 3310 te, jučer, konačno, predmetom mokrih snova svih nas, flagshipom koji izgleda i djeluje kao Nokija, a ima Android OS! Štoviše, ima „čisti“ Android OS, poput Pixela, što glavnina kupaca smatra dodatnom prednošću.


Uz druge specifikacije prilično visoke tehnološke razine, poput Qualcommovog SoC-a S835 i QuickChargea 3.0, dvostruke pozadinske kamere čija je optika ko-brendana sa ZEISS-om, QHD IPS ekrana od 5,3 inča, mogućnosti uzimanja modela s čak 6 GB RAM-a te fantastičnim unibody finišem i konstrukcijom koja ima jedinstveni sustav hlađenja, Nokia 8 je definitivno punokrvni flagship kakvog smo svi godinama priželjkivali. Aktualne tržišne trendove poput drastičnog reduciranja obruba ekrana ili – ne dogodilo se – 3,5-mm audio priključka ne nudi, ali zato nudi sitne gimmicke poput tzv. OZO Audia ili okidanja „bothieja“ umjesto „selfija“ (istovremeno snimanje prednjom i stražnjom kamerom i mogućnost streamanja takve snimke na Facebook), pa je i po tom pitanju Nokijin, odnosno HMD Globalov flagship ravnopravni takmac aktualnim top-modelima konkurencije.


Impresivno i doista na razini koji i očekujemo od mobitela koji nosi Nokijin potpis, ali – čini mi se – prekasno. Da smo ovakvu razini sustizanja aktualne tržišne ljestvice vidjeli prije četiri-pet godina, pa možda i samo prije dvije-tri godine, šansa da Nokia ponovno postane globalni prvoligaš na tržištu smartfona bila bi kudikamo veća.


Danas, karte su posložene drugačije, a kupci su „preodgojeni“. Čak i igrači koji su bili kudikamo ažurniji od Nokije gube fokus u odnosu na svega nekolicinu preostalih sve čvršće ustoličenih A brendova poput Samsunga i Huaweija, te u odnosu na najezdu jeftinih, a istovremeno atraktivnih i kvalitetnih modela kineskih brendova. U vremenima kada je kupcima na globalnoj razini zanimljiviji OnePlus, Xiaomi ili Oppo od HTC-a, Sonyja i LG-ja logično je upitati se kakav je potencijal jedne Nokije? Može li biti ono što je nekad bila ili se samo radi o još jednom u nizu podgrijavanju krumpira?


Prevrtljivost i dokazana nepredvidljivost turbulentnog tržišta smartfona, srećom, ipak ne dozvoljava da u takvom predviđanju budemo isključivi. Jedan od čelnih ljudi HMD Globala za Europu, Tomislav Himbeleu našem je Star Techu najavio kako su planovi kompanije biti među prva tri proizvođača mobitela na svijetu do 2020. godine. Ambicija je to koja se sada čini sizifovskom, no ako i postoji put ka pokušaju njezinog ostvarivanja, Nokia 8 je svakako bitan korak tog puta…