12. Oracle Innovative Technologies Summit - Predstavljen Oracle Data as a Service

Tri nova imperativa poslovanja uvjetovana tehnologijom su transformacija i modernizacija poslovanja u cloudu, rast vrijednosti podataka u samom poslovanju te zaštita tih podataka

G.K. nedjelja, 1. srpnja 2018. u 00:00
Marin Tadić, direktor Oraclea za Adriatic regiju
Marin Tadić, direktor Oraclea za Adriatic regiju

Vodeći svjetski proizvođač poslovnog softvera i hardvera Oracle održao je u zagrebačkom Plaza Event Centru svoju 12. godišnju konferenciju namijenjenu domaćoj poslovnoj i ICT zajednici. Konferencija Oracle Innovative Technologies Summit i ove je godine okupila brojne domaće i strane stručnjake.

Konferenciju pod sloganom Next is Now, Your Tomorrow Today, otvorio je prvi čovjek Oraclea za Adriatic regiju Marin Tadić. „Sada je više nego ikada ranije vidljiva iznimna povezanost i premreženost IT-a i businessa. Kada je riječ o odabiru i implementaciji pojedinog rješenja, IT odjeli sve manje samostalno odlučuju te se u u proces donošenja tih odluka uključuju svi odjeli. Sada fokus stavljamo na sve značajniju ulogu sadržaja odnosno njihove funkcionalnosti. Sadržaji koji su donedavno mnogima bili nedostupni i preskupi, sada su u cloudu dostupni i najmanjim tvrtkama. Poslovanje u cloudu pruža optimalnu razinu digitalne transformacije poslovanja u smislu da svatko koristi točno ono što mu treba, u trenutku kada mu treba“¸ istaknuo je Tadić. 

Povezivost s klijentima

Uz više Oracleovih prezentacija, u kojima je, između ostalog, predstavljena i nova, revolucionarna usluga Oracle Data as a Service (DaaS), koja pruža izniman stupanj povezivosti s klijentima te stvara istinsko cross-channel razumijevanje klijenata, sudionici konferencije mogli su poslušati zanimljiva izlaganja i prezentacije studija slučaja koje su održale su brojne domaće tvrtke.

Uz Marina Tadića, keynote govornik ispred Oraclea bio je potpredsjednik tvrtke za razvoj i tehnologiju poslovanja u cloudu za područje Europe, Bliskog istoka i Afrike te azijsko-pacifičku regiju Alain Ozan koji je u svom uvodnom izlaganju istaknuo inovativnost kao jedino sredstvo koje nam pomaže u borbi protiv irelevantnosti i komodifikacije, odnosno procesa u kojemu sve postaje lako nabavljiva roba.

„Ujedno, na scenu stupaju tri nova imperativa poslovanja uvjetovana tehnologijom: prvi se odnosi na transformaciju i modernizaciju poslovanja u cloudu, drugi na rast vrijednosti podataka u samom poslovanju te treći na zaštitu tih podataka“ smatra Ozan.

Alain Ozan, potpredsjednik Oraclea za razvoj i tehnologiju poslovanja u vloudu za Europu, Bliski istok i Afriki te azijsko-pacifičku regiju
Alain Ozan, potpredsjednik Oraclea za razvoj i tehnologiju poslovanja u vloudu za Europu, Bliski istok i Afriki te azijsko-pacifičku regiju

Svojom zanimljivošću izdvojila se jedinstvena prezentacija tvrtke Amphinicy Technologies, koja već 20 godina uspješno proizvodi softver za svjetsku satelitsku industriju. Voditelj za zemaljska satelitska rješenja Amphinicy Technologies Tomislav Nakić-Alfirević u svojem predavanju o razvoju satelitskog softvera iz Hrvatske, ukazao je na razloge njihova uspjeha na međunarodnom tržištu, odnosno pridobivanje klijenata poput ESA, SES Airbus, UNHCR-a i drugih.

Brže od alternative

Tvrtka Neos prikazala je zašto je vlastitu infrastrukturu migrirala na Oracle Cloud Infrastructure te kako se ta infrastruktura pokazala bržom, boljom i jeftinijom od alternativnih rješenja. CEO Neosa Davorin Capan objasnio je kako je ta tvrtka svoje poslovanje preselila u Oracleov cloud te objasnio kakve su prednosti za njihovo poslovanje proizišle iz te odluke.

Multicom i Hrvatska akademska i istraživačka mreža Carnet predstavili su implementaciju jezera podataka (data lake) izgrađenog na tehnologiji Oracle Big Data Appliance kroz najveći nacionalni obrazovni projekt e-Škole, a tvrtka Infoart iznijela je svoja iskustva migracije sustava upravljanja ljudskim potencijalima na Oracleovu cloud infrastrukturu.

IN2 je na konferenciji predstavio vlastiti sustav za upravljanje, nadzor i provođenje marketinških aktivnosti između voditelja programa i principala s jedne strane, te voditelja ključnih kupaca i krajnjih kupca s druge strane TMA. (G. K.)

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.