Kako surfati Internetom, a sačuvati privatnost i obraniti se od agresivnih oglasa?

Zaštita od agresivnog marketinga nije više pitanje osobne osjetljivosti na takve pojave, danas je postala standardna praksa da web-preglednici dolaze s ugrađenom zaštitom, često aktiviranom u startnim postavkama, pa mnogi korisnici ni ne znaju da već koriste blokatore prikaza određene vrste oglasa

Miro Rosandić četvrtak, 29. veljače 2024. u 06:00

Svijet koji nas okružuje znatno je nadziran, i na neki nas se način prati gotovo na svakom koraku, a to je još evidentnije u onom trenu kada se nađemo u digitalnom svijetu i bespućima Interneta. Gotovo sve ono što radimo u online svijetu nekako se prati, bilježi i analizira, a dobrim dijelom i sami pridonosimo tomu da slobodno nudimo svoje privatne podatke na brojnim web-stranicama, društvenim mrežama i drugim platformama.

Dobro to znaju i oglašivači, koji činjenicu da svjesno ili nesvjesno dajemo podatke o sebi iskorištavaju kako bi nam plasirali prilagođene oglase i nagovorili nas da, na ovaj ili onaj način, potrošimo više novca. Ovo je tema posvećena tome kako da se u online svijetu, premda to graniči s nemogućim, osim ako se u cijelosti izuzmemo iz digitalne sfere, krećemo što je više moguće anonimno, sigurnije, s manje smetala i time ukupno zaštitimo svoju privatnost…

Danas su digitalne usluge koje konzumiramo prisutne u gotovo svim aspektima naše svakodnevice, i postaje gotovo nemoguće isključiti se iz digitalne stvarnosti, a da se to na neki način neće osjetiti u stvarnom životu. Međutim, koliko god brojne digitalne usluge koje koristimo olakšavale ili augmentirale našu stvarnost, bilo da je riječ o poslu, bilo o zabavi, isto toliko potencijalno mogu biti i opasne, a u što su se neki dosad, nažalost, i sami mogli uvjeriti...

Sve do sada napisano je uvod u temu broju, koji je napisao (kao i cijelu temu) Matija Gračanin, a sastoji se od deset segmenata kroz koje je obrađena zaštita privatnosti i razni alati za blokiranje neželjenih oglasa.

Kao i obično imamo popriličan broj hardverskih recenzija - ovog mjeseca čak tri laptopa (Asus Zenbook Duo, Lenovo LOQ 15 i Acer Swift Go 14) i dva desktopa (vrlo zanimljive konfiguracije domaćih distributera, ADM Threadripper i Instar Gamer Thor 14700K, koji su se potrudili složiti strojeve za zahtjevnu publiku); u audiobloku Tangentov DAC II i Rotelovo integrirano pojačalo A10 Mk2; od egzotike, spomenuo bih Huionov grafički tablet i HiFuture FutureRing pametni prsten, gadget kojem se predviđa eksplozija popularnosti ove godine; miš White Shark Graphene za samo 25 eura...

Naravno, donosimo i opširnu reportažu s tek održanog Bug Future Showa, a svima onima koji nisu mogli doći, preporučujemo da prate naš YouTube kanal, gdje objavljujemo snimke najzanimljivijih predavanja i panela.

U veljači su raspisani poticaji za distributere električnih i hibridnih automobila, što znači da će tijekom ožujka biti ponuđeni i kupcima. Svrha tih poticaja je potaknuti prelazak na električna vozila iz ekoloških pobuda, što je mnogima diskutabilna tema – bilo da imaju stav kako ona uopće nisu ekološki opravdana, bilo da ih smeta to što bi se uopće iz proračuna olakšavala kupnja automobila užem krugu ljudi (u prošlom broju tome sam cijelu kolumnu posvetio). Kako god da bilo, država je prošle godine "zaboravila" na poticaje, ali ih je zato sada podebljala, i više kupaca moći će ih iskoristiti, a mi smo vam, u suradnji s našim automobilističkim portalom Autonet.hr, priredili pregled deset trenutačno najjeftinijih EV-a na našem tržištu, pa tko se planira okoristiti državnim poticajima, može se informirati što se nudi "za male pare".

Programerima bi mogao biti zanimljiv osvrt Otona Ribića na temu 'skandala' koji napravio Unity prošle godine (promjenu poslovnog modela), što su iskoristili konkurenti da im preotmu dio korisnika, a u našem osvrtu fokus je na manje poznatom, ali sve popularnijem enginu za razvoj igara Godot, koji dolazi iz svijeta otvornog koda i ima sve više obožavatelja.

Uvid u cjeloviti sadržaj broja 376 potražite na ovoj stranici, a od danas je novi Bug dostupan na svim kioscima, kao i u digitalnom izdanju.