Alphabet iznenadio rastom prihoda i dobiti, kapitalni izdaci ostaju visoki

Glavni izvršni direktor Sundar Pichai očekuje kako bi proizvodi s umjetnom inteligencijom uskoro mogli donijeti povećanje prihoda, ali nije precizirao kad.

Mreža petak, 9. kolovoza 2024. u 07:10
📷 Cottonbro (Pexels)
Cottonbro (Pexels)

Alphabet je prihodima i dobiti za drugo ovogodišnje tromjesečje nadmašio očekivanja analitičara, potaknut porastom prodaje digitalnog oglašavanja i potražnjom za njegovim uslugama računalstva u oblaku.

Potražnja za oglašavanjem bila je snažna zbog  događaja poput Olimpijskih igara u Parizu i izbora u nekoliko država, uključujući SAD.

Oporavak potrošnje poduzeća potaknuo je softversko poslovanje, dok je snažno prihvaćanje tehnologije generativne umjetne inteligencije dalo vjetra u jedra poslovanju u računalnom oblaku.

Prodaja oglasa porasla je za 11 posto, na 64,6 milijarde američkih dolara. Neto dobit u tromjesečju koje je završilo 30. lipnja porasla je 28,6 posto, na 23,6 mlrd. USD.

Ukupni prihod porastao je 14 posto, na 84,74 mlrd. USD, a prodaja oglasa u YouTubeu za 13 posto, na 8,67 mlrd. USD.

Prihod od usluga računalstva u oblaku veći je za 28,8 posto i iznosi 10,35 mlrd. USD

Eksperimentalni projekti i odjel za samovozeće automobile Waymo povećao je prihode za 28 posto, na 365 milijuna USD. U planu je višegodišnja, pet mlrd. USD vrijedna investicija u Waymo. 

Kapitalni izdaci dosegnuli su razinu od 13 mlrd. USD. Trebali bi iznositi barem 12 mlrd. USD za svaki od preostala dva kvartala do kraja godine. 
Od siječnja do ožujka bili su narasli za 91 posto, na 12 mlrd. USD. 

Tijekom nadolazećeg razdoblja nastavit će s uvođenjem tehnologija generativne umjetne inteligencije u više država. 

Glavni izvršni direktor Sundar Pichai očekuje kako bi proizvodi s umjetnom inteligencijom uskoro mogli donijeti povećanje prihoda, ali nije precizirao kad. 

Dvije planirane akvizicije - Wiz i HubSpot - neće biti realizirane. 

Google je također odustao od ukidanja internetskih kolačića u web pregledniku Chrome. Pod pritiskom je oglašivača, koji strahuju od gubitka mogućnosti prikupljanja i analiziranja informacija za personaliziranje oglasa.