Korporativni kampusi u Hrvatskoj - Posao na ozbiljan način
Posljednjih nekoliko godina ideja kampusa kao poslovnog organizacijskog modela stigla je i u našu zemlju, uglavnom u informatički sektor, pomlađen ljudima generacije Z i milenijalaca. Prva dva takva objekta izgradila je tvrtka Infobip, u Vodnjanu, i Zagrebu, na sličan potez spremaju se Rimac Automobili, a postoji i ideja, koja je sve bliže svom ostvarenju, o specijaliziranom kampusu za proizvođače računalnih igara u Novskoj.
Korporativni “campus” – jedinstveni prostor za sve zaposlenike neke tvrtke, oblikovan u stilu sveučilišnih kampusa – nije ništa novo. U Americi ih grade gotovo osamdeset godina – prvi takav kompleks sagradila je u New Jerseyju telekomunikacijska kompanija AT&T, 1942. godine i nazvala ih Laboratoriji Bell (Bell Labs). Slijedile su ih tijekom sljedećih desetak godina tvrtke General Motors i General Electric, a onda i mnoge druge, i to ne samo tehnološke kompanije. Nosili su razna imena – industrijski, znanstveni ili tehnološki campus ili park, a nazivima se uvijek nastojalo nekako povezati posao i prirodu, s ciljem stvaranja dojma o idiličnom pa i zabavnom mjestu, na kojem čovjek može ostvariti svoje profesionalne potencijale. Kampus nastoji odražavati zajedništvo i kulturu kompanije koja ga je izgradila. Poruka je: ovo nije tek pogon, obično radno mjesto neke tvrtke, već sjedište organizacije koja ima viši smisao postojanja.