Globalno tržište uređaja za zapešće dostiglo 44 milijuna jedinica u Q2 2024

Tržište uređaja za nošenje na zapešću, u analizi IDC-a, uključuje pametne satove i narukvice

Gorden Knezović subota, 28. rujna 2024. u 12:06
📷 flickr
flickr

Prema najnovijim podacima International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, globalno tržište uređaja za nošenje na ručnom zglobu, odnosno zapešću isporučilo je 43,7 milijuna jedinica u drugom tromjesečju 2024. godine (Q2 2024), što je u odnosu na isto razdoblje godinu ranije pad od 0,7%. U isto vrijeme Kina je imala suprotan trend od globalnog tržišta uređaja za nošenje na zapešću s 15,5 milijuna isporučenih jedinica, što je povećanje od 10,9% na godišnjoj razini.

Tržište uređaja za nošenje na zapešću uključuje pametne satove i narukvice. Globalno tržište pametnih satova isporučilo je 34,7 milijuna jedinica u Q2 2024, što je pad od 3,2% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (Q2 2023). U isto vrijeme u Kini je u Q2 2024 isporučeno 11,1 milijun pametnih satova, što je povećanje od 18,7% u odnosu na Q2 2023. Globalno tržište narukvica isporučilo je 9 milijuna jedinica u Q2 2024, što je povećanje od 10,6% u odnosu na Q2 2023, dok je u Kini u Q2 2024 isporučeno 4,4 milijuna narukvica, što je smanjenje u odnosu na Q2 2023 od 4,8%.

Tržišni udjeli

Huawei je ostvario značajan rast u prvoj polovici 2024. godine (H1 2024) lansiranjem novih narukvica i pametnih satova što je rezultiralo povećanjem isporuka od 55,1% na godišnjoj razini. Time je ostao vodeći na globalnom tržištu narukvica već dva uzastopna tromjesečja. Ostvario je značajan napredak u regijama kao što su Bliski istok i Afrika, Latinska Amerika te srednja i istočna Europa. Novi Fit 3 odigrao je važnu komplementarnu ulogu u liniji proizvoda pametnih satova, značajno potaknuvši rast isporuka uređaja koji se nose na zapešću. Huawei jeinače od 2021. godine lider na kineskom tržištu za pametne satove i narukvice.

Unatoč nedostatku novih proizvoda narukvica u prvoj polovici ove godine, Xiaomi je ipak postigao značajan rast i zauzeo drugo mjesto u pogledu globalnih isporuka narukvica. Najzaslužniji za taj rast su inovativni dizajn Xiaomijevog S3 te naprednog Watch 2. Očekuje se da će Xiaomijeva linija proizvoda za nošenje na zapešću nastaviti rasti s lansiranjem novih proizvoda u H2 2024.

Gobalno makroekonomsko okruženje i žestoka cjenovna konkurencija na tržištu prouzročili su pad isporuka Appleovih pametnih satova. No, i pored toga Apple je i dalje na prvom mjestu na globalnom tržištu pametnih satova, zahvaljujući svojem inovativnom razvoju proizvoda. S nadolazećim tradicionalnim jesenskim lansiranjem novih proizvoda, Appleova sljedeća generacija pametnih satova će poboljšati njegov tržišni učinak koji je u sezonskom padu.

Samsungov rast na tržištu proizvoda za zapešće uglavnom dolazi od njegove nove narukvice Galaxy Fit 3, koja je lansirana početkom ove godine. Galaxy Fit 3 se uglavnom prodaje u regijama u razvoju, popunjavajući prazninu na lokalnom tržištu narukvica u srednjem do visokom cjenovnom segmentu i značajno povećavajući isporuke. Nedavno je Samsung lansirao svoju sedmu generaciju pametnih satova što će potaknuti njegov tržišni rast.

Značajan rast isporuka proizvođač dječjih satova BBK-a uglavnom dolazi od oporavka kineskog tržišta dječjih satova, koje je zabilježilo značajan porast u prvoj polovici ove godine.