Digitalizacija javne nabave kroz univerzalnu aplikaciju za državnu upravu i privatne tvrtke

U Zagrebu je predstavljena aplikacija "Jednostavna nabava", zajednički proizvod Infoarta i kompanije Temporis savjetovanje

Mreža petak, 12. srpnja 2024. u 19:15

Aplikacija je nastala na osnovu dugogodišnjeg iskustva u javnoj nabavi i IT rješenjima. Dizajnirana je da bude fleksibilna i skalabilna, prilagodljiva specifičnim potrebama korisnika, od malih općina do velikih državnih tijela.

Prednosti

Digitalizacija javne nabave smanjuje i olakšava administraciju omogućavajući automatizaciju mnogih zadataka, od planiranja i pripreme dokumentacije do evaluacije ponuda i praćenja izvršenja ugovora. Usto, digitalizacija znatno smanjuje mogućnost pogrešaka i nepravilnosti.

U predstavljanju aplikacije naglašeno je da omogućava cjelovito upravljanje procesima nabave od planiranja nabave do izvršenja ugovora, da je prilagodljiva potrebama različitih naručitelja, od najvećih do najmanjih, kao i predstavnicima privatnog sektora koji žele optimizirati vlastiti nabavni proces.

Od ključnih značajki aplikacije istaknuto je da omogućava korisnicima konfiguriranje svih aspekata sustava, od definiranja uloga i odgovornosti do prilagodbe formi dokumenata i izvještaja. Takva personalizacija ne samo što povećava efikasnost i smanjuje administraciju, već također omogućava bolje upravljanje resursima i poboljšava ukupnu transparentnost i odgovornost unutar organizacije.

Jednostavnost usvajanja aplikacije potvrđuje da unutar 24 sata, bez obzira na veličinu naručitelja, osigurava brzo usvajanje i primjenu u svakodnevnim poslovnim operacijama, istaknuto je.

Svaki podatak u aplikaciju se unosi samo jednom, a zatim se automatski koristi u svim relevantnim fazama procesa javne nabave.

Jedna od ključnih prednosti aplikacije je automatsko generiranje svih potrebnih dokumenata. To uključuje zahtjeve za pokretanje nabave, odluke o pokretanju postupka, pozive na dostavu ponuda, ponudbene listove, zapisnike o otvaranju i pregledu ponuda, odluke o odabiru i poništenju, ugovore i narudžbenice.

Usklađenost s EOJN-om

Aplikacija omogućava jednostavno kreiranje planova nabave, praćenje izvršenja i upravljanje izmjenama plana nabave. Sve objave koje su potrebne napraviti u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske (EOJN RH) omogućene su na način da su obrasci EOJN-a direktno integrirani u aplikaciju Jednostavna nabava. Takva integracija omogućava korisnicima jednostavno prebacivanje podataka iz aplikacije u EOJN, što dodatno povećava učinkovitost rada svih uključenih u proces nabave. Ono što je nekada trebalo nekoliko tjedana rada više zaposlenika, sada se može obaviti u nekoliko klikova. Unos podataka je automatiziran i sinkroniziran s EOJN-om, eliminirajući potrebu za višestrukim unosom istih informacija i minimizirajući mogućnost pogrešaka.

Digitalno praćenje svih aktivnosti vezanih uz izvršenje ugovora omogućuje pravovremeno identificiranje i rješavanje problema te osigurava da se ugovorne obaveze ispunjavaju u skladu s očekivanjima. Aplikacija omogućava praćenje i ocjenjivanje kvalitete izvršenja ponuditelja.

Aplikacija omogućava napredne mogućnosti analitike i izvještavanja. Kroz centralizirani sustav, korisnici imaju pristup detaljnim i točnim podacima u stvarnom vremenu, što omogućava donošenje pravodobnih odluka. Generiranje izvještaja nikada nije bilo jednostavnije. Aplikacija automatski prikuplja i organizira podatke, omogućujući korisnicima da u nekoliko klikova dobiju sveobuhvatne izvještaje o svim aspektima nabave. Ti izvještaji uključuju informacije o statusu nabave, troškovima, izvršenju ugovora i učinkovitosti postupaka. Iz aplikacije se mogu generirati svi izvještaji koje naručitelji po Zakonu o javnoj nabavi moraju pripremati, ali i niz drugih izvještaja.