Američki tehnološki brendovi i dalje najvrijedniji

Vrijednost robnih marki, zajedno s ostalom nematerijalnom imovinom kao što su intelektualno vlasništvo i istraživanje i razvoj (R&D), na globalnoj razini iznosi 80 bilijuna američkih dolara

Gorden Knezović srijeda, 26. ožujka 2025. u 06:15

Iako je vrednovanje te imovine subjektivne prirode, jasno je da ona ima važnu ulogu na tržištima kapitala.

Brand Finance analizirao je tvrtke na temelju stupnja u kojem je marka generirala profit za svaku tvrtku, uključujući njihove podružnice. Ključni atributi koji su ispitani uključuju snagu marke, kapital marke i ulaganje u marku.

Deset najvrijednijih brendova u svijetu (brijednost u bilijunima američkih dolara) 📷 visual capitalist
Deset najvrijednijih brendova u svijetu (brijednost u bilijunima američkih dolara) visual capitalist

Apple i dalje lider

Prema zadnjoj godišnjoj analizi za 2025. godinu Brand Financea Apple je najvrijedniji globalni brend s procjenjenom vrijednosti od 574,5 milijardi dolara.

Unatoč slaboj prodaji iPhonea u 2024. godini, Apple i dalje dominira ljestvicom, dodavši 57,9 milijardi dolara vrijednosti svoje marke tijekom godine.

Sveukupno, američki tehnološki divovi osigurali su četiri od prvih pet mjesta, vjerojatno potaknuti svojom sveprisutnošću u svakodnevnom životu, od internetskog prometa i AI alata do online kupnje i elektronike. S tržišnom kapitalizacijom od više bilijuna dolara, te tvrtke već dugo posjeduju snažnu prepoznatljivost i snagu brenda, iako ih sve više izazivaju kineski konkurenti kao što su TikTok (na 7. mjestu) i Temu.

Nvidia najbrže rasla

Nvidia je u 2025. godini prvi put ušla među 10 najboljih robnih marki po vrijednosti, potaknuta eksplozivnom potražnjom za njezinim čipovima s umjetnom inteligencijom i značajnim položajem u industriji poluvodiča.

S obzirom na inerciju oko AI tehnologija, vrijednost Nvidijine marke porasla je 98% na 87,9 milijardi dolara, bilježeći najveći rast vrijednosti među 50 najvrjednijih svjetskih marki.

Starbucks i Tesla su najviše smanjili vrijednost svoje robne marke jer te tvrtke nisu ispunile očekivanja kupaca. Što se tiče Starbucksa, više cijene tvrtke zajedno s fokusiranjem na prodaju temeljenu na aplikacijama izazvale su protivljenje kupaca.