Različita korisnička iskustva s AI alatima
Od 50 globalno najposjećenijih AI alata, tijekom razdoblja od rujna 2022. do kolovoza 2023. godine kategorija Generator slika je najzastupljenija s 14 alata, navodi WriterBuddy
Nakon najzastupljenije kategorije slijede kategorija AI chatbot s 8 alata, te AI Writing Generator sa 7 alata. Iza njih su kategorije Video generator i Glas i glazba s po 5 alata te kategorija Dizajn s 4 alata. 7 alata nisu ni u jednoj posebnoj kategoriji te su svrstani pod Ostali.
Najveći promet
Unatoč tome što ih brojčano nadmašuje u broju alata kategorija Generator slika, AI chatbotovi generiraju najveći udio prometa, s čak 19,1 milijardi posjeta. AI Writing Generator za tom kategorijom zaostaje s 1,7 milijardi prometa. Popularnost ChatGPT-a i Googleov Barda može se objasniti njihovom širokom funkcionalnošću jer mogu služiti za: pisanje i stvaranje sadržaja; obrazovanje i opće znanje; prijevod i transliteracija ; brainstorming i pomoć u planiranju ; preporuke proizvoda; unos i obrada podataka; te različite vrste analiza.
U skoro svim djelatnostima može se pronaći način korištenja AI chatbota za povećanje produktivnosti. Usto, oni su i alati za pisanje uz pomoć AI-ja čime dobijaju 1,7 milijardi generiranih posjeta.
Odmah iza kategorija pisanja umjetnom inteligencijom prema posjetama su generatori slika s 1,6 milijardi posjeta, što nije iznenađenje budući da postoji ogroman interes za generatore slika poput Midjourneyja u različitim djelatnostima.
Nakon generatora slike slijede Video generatori te glasovni i glazbeni alati, dvije kategorije AI alata koji su generirali 0,4 milijarde posjeta.
Data Science je sljedeća najveća kategorija s generiranih 0,3 milijarde posjeta. Sve ostale kategorije zajedno su generirale 0,7 milijardi.
Primat ChatGPT-a
U najposjećenijoj kategoriji Open AI-jev ChatGPT je generirao daleko najviše posjeta, čak 76,31% ukupnih posjeta kategorije AI Chatbot. Iza njega je Character AI s 19,86% posjeta.
Ostali konkurenti poput Googleovog Barda, Janitor AI, Perplexity AI, You.com, Crushon AI i Personal AI pojedinačno su imali manje od 2% ukupnih posjeta. Pri tome valja znati da Googleov Bard raste i lansiran je tek u ožujku 2023. godine.
Trajanje posjeta
Analizirajući prosječno trajanje korištenja pojedinih AI alata, ističu se alati kao što su Character AI, Dezgo i Janitor AI koji zadržavaju pažnju korisnika kod posjeta u prosjeku više od 25 minuta. Inače je općeniti prosjek jednog korisničkog posjeta nekom od AI alata 12 minuta i 34 sekunde.
Što se tiče stopa napuštanja početne stranice, alati kao što su Google Bard, Crushon i Opus su najmanje napuštani od korisnika što ukazuje na njihovo visokokvalitetno korisničko iskustvo na njihovim početnim stranicama. Inače je općenita stopa napuštanja AI alata s početnih stranica 59,7%.