Digitalna tranzicija granica i morskih luka - Europske luke budućnosti

Tijela zadužena za upravljanje granicom nisu odgovorna samo za osiguravanje sigurnosti državnih granica, već i za omogućavanje učinkovitog kretanja tereta. Napredak u tehnologiji, podacima i obučenosti radne snage, omogućili su carinskim službama i državnim tijelima koje upravljaju granicama da te misije spoje u dva zajednička cilja – sigurnost i brzinu

Marina Pavlić petak, 13. prosinca 2024. u 06:00
📷 X, www.twitter.com
X, www.twitter.com

Popularna izreka u domeni upravljanja granicama i olakšavanja trgovine jest da je "teret u mirovanju rizičan teret". Neiskorištena roba, ne samo da predstavlja značajan trošak za tvrtke, već je i ranjivija i izloženija raznim rizicima, bilo da se radi o krađi, šteti, bilo o nedopuštenim aktivnostima. U današnjem globalnom svijetu, u upravljanju državnim granicama nikada nije bilo važnije balansirati između prioriteta sigurnosti i olakšavanja trgovine. Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) očekuje da će globalna trgovina robom i uslugama porasti 2,3% ove godine i 3,3% u 2025. – što je više nego dvostruko više od rasta od 1% zabilježenog 2023. godine. Međunarodni monetarni fond (MMF) predviđa rast svjetske trgovine na 3% ove godine i 3,3% u 2025. godini.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Mreza 1 / 2025 siječanj 2025.