Nakon godinu dana pada globalne TV isporuke u Q2 2024 rasle su 3%

Globalne isporuke televizora porasle su u drugom tromjesečju 2024. godine (Q2 2024) 3% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (Q2 2023) i dosegnule 56 milijuna jedinica

Gorden Knezović subota, 28. rujna 2024. u 07:05
📷 wikimedia
wikimedia

Prema najnovijem izvješću Global TV Trackera koje su zajednički objavili Counterpoint Research i DSCC rast dolazi nakon četiri uzastopna tromjesečja pada na godišnjoj razini. Regionalno gledano, europsko tržište zabilježilo je rast od 13%, zahvaljujući potražnji prije Olimpijskih igara, dok se kinesko tržište nastavilo stagnirati.

Što se tiče robnih marki, Samsung je zadržao tržišno vodstvo sa smanjenim udjelom od 15%, smanjivši zaostatak za drugim mjestom. Intenzivno rivalstvo između Hisensea i TCL-a za drugo mjesto dovelo je do toga da je TCL vratio poziciju s malom razlikom. LG, na četvrtom mjestu, zabilježio je povećanje isporuka od 8% na godišnjoj razini, zahvaljujući dobrim rezultatima na europskom tržištu.

Što se tiče cjenovnih kategorija, tržišni rast u drugom tromjesečju bio je potaknut povećanjem isporuka vrhunskih televizora od 45% na godišnjoj razini, pri čemu je većina glavnih robnih marki osim Sonya pokazala snažan rast. Kineski brendovi Hisense i TCL prednjačili su u rastu, dok je Samsung zabilježio tek skroman rast te je njegov tržišni udio u segmentu prvi put pao ispod 40%. Kao odgovor na to, Samsung jača svoju poziciju na tržištu premium TV-a širenjem svoje OLED linije. Nedavno je Samsung lansirao 42-inčne i 48-inčne OLED televizore s WOLED panelima LG Displaya, nakon prošlogodišnjeg lansiranja 83-inčnog modela.

Isporuke mini LED LCD TV-a u premium segmentu porasle su za 69% na godišnjoj razini, premašivši po prvi put isporuke OLED-a. Taj rast potaknut je strateškim fokusom kineskih proizvođača na Mini LED umjesto OLED-a. Iako su isporuke OLED TV-a porasle za 21% na godišnjoj razini, signalizirajući povratak rastu, njihov ukupni tržišni udio ostao je ograničen.

Isporuke televizora ispod 40 inča pale su za 7% na godišnjoj razini, dok su isporuke televizora od preko 40 inča zabilježile rast. Kategorija iznad 80 inča zabilježila je rast od 29% na godišnjoj razini.