Povezani proizvodi postaju standard

Mnogi proizvođači značajno su unaprijedili svoje IoT strategije, uvođenjem inovativnog softvera i usluga te prilagođavanjem svojih poslovnih modela sveopćoj povezivosti stvari

Mreža ponedjeljak, 12. veljače 2024. u 12:39

Takva evolucija omogućila je dobro osmišljenim modelima da uspješno prošire svoje IoT implementacije na milijune uređaja. Očekuje se da će do 2026. godine više od 50% proizvoda koji izlaze na tržište biti  povezano s internetom stvari. U svijetu je više od 16 milijardi aktivnih povezanih IoT uređaja, uključujući potrošačke uređaje (npr. pametne kuće i satove) i poslovnu opremu (npr. povezane tvorničke strojeve, električna oprema i gospodarska vozila). Većina velikih globalnih proizvođača ima mapu puta povezanih proizvoda i, s njim, softver i strategiju servisiranja. 

📷 IoT Analytics
IoT Analytics

IoT Analytics je u svojem istraživanju IoT Commercialization & Business Model Adoption Report 2024. (objavljeno u veljači 2024. godine), analizirao preko 100 proizvođača  kako bi potražili najbolje prakse koje su te tvrtke razvile u primjeni IoT rješenja. Istaknuti primjeri proizvođača koji su inovirali svoj poslovni model Interneta stvari i naknadno povećali na stotine tisuća ili čak milijune povezanih uređaja su, na primjer, BMW, s više od 20 milijuna povezanih vozila na cestama diljem svijeta; John Deere, s više od 500.000 povezanih strojeva za poljoprivredu i građevinsku industriju; te Schindler, s više od 500.000 povezanih dizala diljem svijeta.

Povezivost kao uspjeh

Čak i manji proizvođači postižu impresivne brojke sa svojim povezanim uređajima. Na primjer, talijanski proizvođač profesionalnih kuhinjskih strojeva UNOX, tvrtke s oko 1.200 zaposlenika, je 2015. godine započela svoju fazu provjere koncepta povezanog proizvoda i od tada je povezao više od 30.000 pećnica i uveo nove izvore prihoda s takvim poslovnim modelom. Postoji niz takvih primjera u svijetu.

Proizvođači koji su inovirali svoj poslovni model Interneta stvari povećali su svoje IoT platforme na stotine tisuća ili čak milijune povezanih uređaja 📷 BMW
Proizvođači koji su inovirali svoj poslovni model Interneta stvari povećali su svoje IoT platforme na stotine tisuća ili čak milijune povezanih uređaja BMW

Uzmimo, na primjer, američkog diva strojeva Caterpillar, koji je postavio cilj od 28 milijardi dolara prodaje usluga do 2026. godine. Takav optimističan cilj oslanja se na strategiju pametno povezanih kamiona, bagera i utovarivača u jedinstveni IoT sustav Cat Central i SIS2GO kroz koje će tvrtka imati podatke o više od 1,4 milijuna svojih povezanih strojeva. To će im omogućiti stvaranje naprednijeg korisničkog iskustva koje će, među ostalim, skratiti vrijeme zastoja rada strojeva, poboljšaju njihove iskoristivost i produženju životnog vijeka proizvoda.

Europski proizvođači imaju najviše regulatornih prepreka za inovativne modele IoT-a 📷 IoT Analytics
Europski proizvođači imaju najviše regulatornih prepreka za inovativne modele IoT-a IoT Analytics

EU regulatorne prepreke

Čini se da uz brige kupaca vezane uz sigurnost, propisi usmjereni na zaštitu korisničkih podataka i standardi kibernetičke sigurnosti ometaju sposobnost europskih proizvođača da maksimalno iskoriste svoje povezane proizvode. Prema ispitanicima u anketi, u prosjeku 71% europskih proizvođača smatra da zakoni o privatnosti i sigurnosti ograničavaju njihovu sposobnost da maksimalno iskoriste rješenja povezanih proizvoda. Europa je bila jedina regija u svijetu koja je u tom pogledu imala više ograničenja u odnosu na slična istraživanja 2020. godine; Sjeverna Amerika i Azija imali su manje ograničenja za 22%, odnosno 18%, iako je 56% sjevernoameričkih proizvođača izrazilo probleme s ograničenjima. 

Caterpillar ima IoT sustave Cat Central i SIS2GO kroz koje će tvrtka imati podatke o više od 1,4 milijuna svojih povezanih strojeva 📷 Caterpillar
Caterpillar ima IoT sustave Cat Central i SIS2GO kroz koje će tvrtka imati podatke o više od 1,4 milijuna svojih povezanih strojeva Caterpillar

Kako se taj osjećaj smetnji sjevernoameričkih proizvođača smanjivao, vidljivo je da je 59% sjevernoameričkih proizvođača izjavilo da posjeduju podatke koje su generirali njihovi kupci, nadmašujući i europske i azijske proizvođače za 17 postotnih bodova. Unatoč tome, 72% sjevernoameričkih proizvođača izjavilo je da kupac ima pravo odlučiti hoće li se generirani podaci dijeliti s proizvođačem.