Nakon pada u 2023. slijedi oporavak tržišta tableta

Prema najnovijim podacima Canalysa, globalne isporuke tableta doživjele su u četvrtom tromjesečju 2023. godine (Q4 2023) pad od 11% na godišnjoj razini, na ukupno 37,8 milijuna isporučenih jedinica

Mreža četvrtak, 8. veljače 2024. u 07:15
📷 Canalys
Canalys

U cijeloj 2023. godini isporučeno je 135,3 milijuna tableta, što je smanjenje od 10% u odnosu na 2022. godinu. Kina i Indija bila su ključna tržišta koja su poticala prihvaćanje tableta, pomažući u borbi protiv prevladavajućeg pada tržišta u drugim dijelovima svijeta. 

📷 Canalys
Canalys

U četvrtom tromjesečju 2023. godine tržištu tableta pomogla je snažan rast kineskih proizvođača. Huawei je doživio rast isporuka od čak 95% čime je došao na treće mjesto globalne ljestvice. Apple je zadržao vodeću poziciju unatoč padu od 24% na godišnjoj razini, isporučivši 14,8 milijuna iPada u Q4 2023. Samsung je zadržao drugo mjesto sa 6,8 milijuna isporučenih jedinica, što predstavlja godišnji pad od 11%. Lenovo je pao na četvrto mjesto, iako je imao rast isporuka od 15%, dobivši više od 2 postotka tržišnog udjela na godišnjoj razini. Amazon je zaokružio prvih pet s godišnjim padom od 44% i 2 milijuna isporučenih tableta. 

Očekivanja su kako će se tržište tableta ove godine oporaviti jer su se proizvođači riješili velikih zaliha koje su imali 2023. godine. Rastu tržišta doprinijeti će i najavljeni modeli TCL-a i Lenova na CES-u 2024 te očekivana ažuriranja Appleovog portfelja iPada početkom ove godine.

Jedna od karakteristika koje će loše utjecati na tržište tableta ove ali i idućih godina je što planovi oko integracije umjetne inteligencije na tablete kasni za takvim planovima u računalima i pametnim telefonima.