Za veće povjerenje u obnovljene elektroničke uređaje nužna standardizacija obnove
Rastuće tržište obnovljenih pametnih telefona, računala i povezanih uređaja suočava se s izazovima zbog stalnih percepcija o pouzdanosti i problemima s povjerenjem

Razvoj oznake za obnovljene uređaje u Francuskoj ima za cilj riješiti te probleme pružanjem transparentnosti o podrijetlu uređaja, komponentama i procesima obnove, ali izazovi ostaju u standardizaciji ocjenjivanja, osiguravanju podrške operativnih sustava i zadovoljavanju potreba različitih tržišnih igrača za širu primjenu od strane potrošača i komercijalnog sektora.
Tržište obnovljenih pametnih telefona, računala i drugih povezanih uređaja pokazuje se otpornom i rastućom prilikom. To vrijedi i za B2C i za B2B - prema nedavnom istraživanju analitičke tvrtke Canalys, članice Omdie, o stavovima potrošača prema kupnji pametnih telefona, postoji sve veći interes za obnovljene uređaje. U međuvremenu, sve veći broj partnera u kanalu i dobavljača uvodi obnovljenu IT opremu u svoje portfelje - potražnja komercijalnih kupaca također postupno raste, iako je gušena stalnim problemima s percepcijom.
Nedostatak povjerenja
Nedavna anketa Candefera pokazala je da će 40% partnera u kanalu diljem svijeta vjerojatno preprodavati obnovljena računala u 2025. godini - u odnosu na 32% godinu ranije usred rastuće potražnje kupaca. Nedavna europska studija potrošača koju je proveo Canalys potvrdila je to, a 39% ispitanika izjavilo je da bi razmotrili kupnju obnovljenog pametnog telefona ako bi bio do 30% jeftiniji od odgovarajućeg potpuno novog uređaja.
Međutim, širenje je i dalje ograničeno upornom percepcijom obnovljenog hardvera kao manje pouzdanog. U našoj studiji potrošača, ispitanici su naveli nedostatak povjerenja kao drugu najveću zabrinutost koju imaju prema obnovljenim pametnim telefonima, nakon vijeka trajanja baterije. Ostale ključne brige uključuju korištenje krivotvorenih rezervnih dijelova i nedostatak transparentnosti o podrijetlu obnovljenog uređaja. Slično tome, u B2B okruženju, partnerski kanali i njihovi prodajni stručnjaci često se nađu u situaciji da opovrgavaju percepciju komercijalnih kupaca o obnovljenom hardveru kao manje pouzdanom ili legitimnom.
Iako se zabrinutost u vezi s vijekom trajanja baterije obnovljenih uređaja može suzbiti boljim marketingom proizvoda i isticanjem testiranja zdravlja baterija, nalazi studije naglašavaju potrebu za većom transparentnošću i standardiziranim procesima kako bi se izgradilo povjerenje u segmentu.
Nepovjerenje kupaca u konačnici proizlazi iz nedostatka dosljednosti među obnovljenim uređajima, uz nejasne razlike između rabljenih i profesionalno obnovljenih. Dok EU ove godine radi na povećanju transparentnosti putem svojih oznaka energetske učinkovitosti i popravljivosti za nove pametne telefone, još uvijek postoji potreba za standardiziranim okvirom za regulaciju tržišta obnovljenih uređaja.
Indeks trajnosti
Posljednjih godina Francuska je uvela svoj indeks popravljivosti za uređaje, zahtijevajući da se pametni telefoni, računala i televizori prodaju s ocjenom popravljivosti na mjestu prodaje; to se kasnije razvilo u indeks trajnosti. Važno je napomenuti da ima jedinstveni zakon koji od organizacija javnog sektora zahtijeva da osiguraju da se 20% IT i telekomunikacijske opreme koju nabavljaju obnovi. Francuska je također korištena kao debitantsko tržište za HP-ova certificirana obnovljena računala, dok je Schneider Electric koristio francusko tržište za pilot-projekt s Ingram Micro na obnovljenim UPS-ovima.