Za veće povjerenje u obnovljene elektroničke uređaje nužna standardizacija obnove

Rastuće tržište obnovljenih pametnih telefona, računala i povezanih uređaja suočava se s izazovima zbog stalnih percepcija o pouzdanosti i problemima s povjerenjem

Mreža srijeda, 18. lipnja 2025. u 11:30

Razvoj oznake za obnovljene uređaje u Francuskoj ima za cilj riješiti te probleme pružanjem transparentnosti o podrijetlu uređaja, komponentama i procesima obnove, ali izazovi ostaju u standardizaciji ocjenjivanja, osiguravanju podrške operativnih sustava i zadovoljavanju potreba različitih tržišnih igrača za širu primjenu od strane potrošača i komercijalnog sektora.

Tržište obnovljenih pametnih telefona, računala i drugih povezanih uređaja pokazuje se otpornom i rastućom prilikom. To vrijedi i za B2C i za B2B - prema nedavnom istraživanju analitičke tvrtke Canalys, članice Omdie, o stavovima potrošača prema kupnji pametnih telefona, postoji sve veći interes za obnovljene uređaje. U međuvremenu, sve veći broj partnera u kanalu i dobavljača uvodi obnovljenu IT opremu u svoje portfelje - potražnja komercijalnih kupaca također postupno raste, iako je gušena stalnim problemima s percepcijom.

Nedostatak povjerenja

Nedavna anketa Candefera pokazala je da će 40% partnera u kanalu diljem svijeta vjerojatno preprodavati obnovljena računala u 2025. godini - u odnosu na 32% godinu ranije usred rastuće potražnje kupaca. Nedavna europska studija potrošača koju je proveo Canalys potvrdila je to, a 39% ispitanika izjavilo je da bi razmotrili kupnju obnovljenog pametnog telefona ako bi bio do 30% jeftiniji od odgovarajućeg potpuno novog uređaja.

Međutim, širenje je i dalje ograničeno upornom percepcijom obnovljenog hardvera kao manje pouzdanog. U našoj studiji potrošača, ispitanici su naveli nedostatak povjerenja kao drugu najveću zabrinutost koju imaju prema obnovljenim pametnim telefonima, nakon vijeka trajanja baterije. Ostale ključne brige uključuju korištenje krivotvorenih rezervnih dijelova i nedostatak transparentnosti o podrijetlu obnovljenog uređaja. Slično tome, u B2B okruženju, partnerski kanali i njihovi prodajni stručnjaci često se nađu u situaciji da opovrgavaju percepciju komercijalnih kupaca o obnovljenom hardveru kao manje pouzdanom ili legitimnom.

40% partnera u kanalu diljem svijeta vjerojatno preprodavati obnovljena računala u 2025. godini - u odnosu na 32% godinu ranije
40% partnera u kanalu diljem svijeta vjerojatno preprodavati obnovljena računala u 2025. godini - u odnosu na 32% godinu ranije

Iako se zabrinutost u vezi s vijekom trajanja baterije obnovljenih uređaja može suzbiti boljim marketingom proizvoda i isticanjem testiranja zdravlja baterija, nalazi studije naglašavaju potrebu za većom transparentnošću i standardiziranim procesima kako bi se izgradilo povjerenje u segmentu.

Nepovjerenje kupaca u konačnici proizlazi iz nedostatka dosljednosti među obnovljenim uređajima, uz nejasne razlike između rabljenih i profesionalno obnovljenih. Dok EU ove godine radi na povećanju transparentnosti putem svojih oznaka energetske učinkovitosti i popravljivosti za nove pametne telefone, još uvijek postoji potreba za standardiziranim okvirom za regulaciju tržišta obnovljenih uređaja.  

baterija uređaja je prvi ozvor nepovjerenje u obnovljenost
baterija uređaja je prvi ozvor nepovjerenje u obnovljenost

Indeks trajnosti

Posljednjih godina Francuska je uvela svoj indeks popravljivosti za uređaje, zahtijevajući da se pametni telefoni, računala i televizori prodaju s ocjenom popravljivosti na mjestu prodaje; to se kasnije razvilo u indeks trajnosti. Važno je napomenuti da ima jedinstveni zakon koji od organizacija javnog sektora zahtijeva da osiguraju da se 20% IT i telekomunikacijske opreme koju nabavljaju obnovi. Francuska je također korištena kao debitantsko tržište za HP-ova certificirana obnovljena računala, dok je Schneider Electric koristio francusko tržište za pilot-projekt s Ingram Micro na obnovljenim UPS-ovima.