Globalno tržište pametnih telefona ostvarilo najveći rast u 3 godine
Globalne isporučene količine pametnih telefona porasle su 6% na godišnjoj razini u drugom tromjesečju 2024. godine (Q2 2024) što je najveći godišnji rast u posljednje tri godine
Prema preliminarnim brojkama mjesečnog praćenja Smartphone 360 analitičke tvrtke Counterpoint Research. Q2 2024 je bilo i treće uzastopno tromjesečje rasta tržišta. Na rast je najviše utjecalo poboljšanje makroekonomskih pokazatelja u svijetu.
Tržišta Europe i Latinske Amerike (LATAM) najbrže su rasla u drugom tromjesečju 2024. godine, obje regije zabilježile su visoki dvoznamenkasti brojke rast na godišnjoj razini, jer su se kupovne mogućnosti nastavile poboljšavati u usporedbi s mogućnostima u 2023 godini. U Kini, Huaweijev povratak i rani početak 618 shopping festivala utjecali su na nastavak postupnog oporavka tržišta. Tržišta u razvoju, posebno u LATAM-u i Aziji, imala su bolje rezultate od zrelih tržišta.
Prodaja pametnih telefona u svijetu je 2023. bila na najnižoj razini u desetljeću, no tržište se brzo oporavilo zahvaljujući poboljšanju raspoloženja potrošača i poboljšanju zaliha. Gotovo sva regionalna tržišta ostvarila su rast te je prisutan optimizam u nastavak tog trenda. Proizvođači su unaprijedili svoje pametne telefone značajkama kao što su CMF (Color-Material-Finish), kamere s visokim megapikselom, a telefoni s podrškom za 5G su dobili i jeftinije varijante. Očekivanja su kako će u ove godine tržište rasti 4%
Tržišni udjeli
Kod pet najvećih proizvođača u svijetu nije bilo promjena u poretku tržišnih udjela u odnosu na ranija tromjesečja. Samsung je zadržao prvo mjesto u Q2 2024., zahvaljujući snažnoj održivoj prodaji serije Galaxy S24 s mogućnostima umjetne inteligencije te zbog ranijeg osvježenja popularne serije Galaxy A, čiji su se modeli pojavili kao bestseleri u početnim i srednjim cjenovnim razredima. Samsung je također predvodio prodaju pametnih telefona s Androidom koji podržavaju GenAI i očekuje se da će to dodatno iskoristiti sa svojom novom generacijom sklopivih uređaja.
Appleova globalna prodaja ostala je nepromijenjena, ali je zabilježila snažan godišnji rast u Europi i Latinskoj Americi, što je kompenziralo niske stope nadogradnje u SAD-u i gubitak udjela u Kini nakon rasta Huaweija. Međutim, Apple je zabilježio napredak u prodaji u Kini tijekom 618 shopping festivala gdje je ponudio atraktivne popuste. Očekuje se da će u drugom polugodištu novi iPhone s Apple Intelligenceom potaknuti potražnju za nadogradnjom.
Xiaomi je bio najbrže rastuća robna marka među prvih pet u drugom tromjesečju, s rastom od 22%. Popularnost serije Redmi 13 i Note 13 u kombinaciji s manjim portfeljem proizvoda i snažnijim premium pritiskom pomogla je Xiaomiju da dobije oko 2% udjela na godišnjoj razini u drugom tromjesečju ove godine. vivo je također nadmašio tržište i preuzeo prvo mjesto na dva najveća svjetska tržišta pametnih telefona – Kini i Indiji – u Q2 2024. OPPO, koji se približio vivou, zaokružio je prvih pet najvećih proizvođača u svijetu. OPPO se usredotočuje na povećanje profitabilnosti, uključujući lansiranje više uređaja u srednjem do višem cjenovnom razredu kako bi uskladio svoju strategiju s premiumizacijom. Takav izbor može rezultirati izazovima u tržišnim udjelima u kratkom roku, ali može dovesti do bolje profitabilnosti za proizvođača.
Veća konkurencija
Kumulativni udio prvih pet robnih marki pao je na godišnjoj razini u drugom tromjesečju zbog pritiska rastućih robnih marki kao što su Huawei, HONOR, Motorola i robne marke Transsion grupe. S druge strane, udio 10 najboljih marki dosegao je skoro 90%, što ukazuje na tržišnu konsolidaciju i intenzivnu konkurenciju među 10 najboljih. Dok je Huawei ostvario značajne dobitke u Kini, HONOR i TECNO se šire na više regija. Motorola je brzo napredovala u regijama i napredovala za dva mjesta u odnosu na prošlu godinu i dosegla najveći tromjesečni udio na globalnom tržištu pametnih telefona ikada u desetljeću.