Željko Ivanković - Umjetna inteligencija u balunu
Što sve može zahvatiti rasprskavanje financijskog balona napuhivanog razvojem umjetne inteligencije
Privlačenje pažnje prethodi spajanju partnera i u životinjskom i u ljudskom svijetu. Iako se sve što se događa u konačnici možda može svesti na eros (i tanatos), ipak je privlačenje pažnje u doba masovnih medija, a posebno u digitalno doba, kvalitativno specifično. Prvo, novac: privlačenje pažnje na mrežama skoro pa izravna je monetarna strategija (dakako, broj pratitelja, lajkova, odnosno mjere koliko je pažnje zaista privučeno, instantno su dezavuirane botovima, odnosno – prevarama). Drugo, srozavanje kvalitete i respekta vjerojatna je posljedica stalnog nastojanja da se privuče pažnja. Pritisku ne podliježu samo profesionalni influenceri (zanimljivo, još nije skovana hrvatska riječ), nego i oni koji su u tradicionalnoj intelektualnoj hijerarhiji zauzimali najviše letvice, s kojih su se bez suzdržavanja mogli prazniti na one ispod.