Tvrtko Ljubić, Epson - Tintni pisači pouzdano su rješenje i za poslovne svrhe

Tintni pisači zahtijevaju 98% manje vremena na intervencijama, troše 96% manje električne energije, svojim korištenjem proizvode 99% manje otpadnog materijala i generiraju 92% manje CO2

Zvonko Pavić nedjelja, 1. travnja 2018. u 00:00
Tvrtko Ljubić, Epson
Tvrtko Ljubić, Epson

Tvrtko Ljubić voditelj je prodaje poslovnih proizvoda u tvrtki Epson, zadužen za regiju Balkan.

Recite, kako Epson sada stoji u Hrvatskoj i Sloveniji – što generira najviše prihoda?

Epson u cijeloj regiji Jugoistočne Europe stoji izuzetno dobro, a u Hrvatskoj i Sloveniji segment proizvoda za kućnu uporabu generira najveće promete. U smislu proizvoda, najprodavaniji proizvodi su ECOTANK ITS pisači te videoprojektori.

To su dvije skupine proizvoda koje Epson uspješno implementira u cijeloj Europi. Epson već dugi niz godina poduzima značajne iskorake u pisačima baziranim na tintama. Prvi smo predstavili pisače za kućne korisnike, gdje korisnici sami nadolijevaju originalne tinte, koje zahvaljujući novoj tehnologiji imaju značajno niže cijene pa zamjenske tinte kod tih modela više nisu u uporabi. U poslovnom segmentu pioniri smo u smislu inkjet tehnologije; predstavili smo tintni pisač koji je u mogućnosti ispisati 75 tisuća stranica bez izmjene tinte, ili bilo kakve intervencije na pisaču. Time smo definitivno dokazali kako su tintni pisači pouzdano i sigurno rješenje i za poslovne svrhe.

Troznamenkasti rast

Osim na pisače, kompanija se usredotočila na videoprojektore, gdje je Epson neupitni broj jedan u svijetu, iako za konkurenciju ima proizvođače koji koriste drugu, jeftiniju tehnologiju i nude proizvode niže cijene. U segmentu profesionalnih uređaja – projektorima za instalacije i iznajmljivanje – Epson se nalazi od 2014. godine, a sada drži poziciju broj dva. Očekivanja su da i u tom segmentu postanemo broj jedan u bliskoj budućnosti. U oba segmenta imamo zanimljive implementacije, od lokalnih uprava, privatnih korisnika i hotela.

Koliko regija “troši” tintnih pisača i projektora godišnje i na koji način?

U poslovnim dijelu najvažniji su nam tintni pisači i videoprojektori. U bliskoj budućnosti dodatni ćemo naglasak staviti na dokumentske skenere, u čemu Epson ima dosta širok i zanimljiv raspon uređaja. Potražnja za tintnim uređajima u poslovnom segmentu raste stalno – rasli smo 103% iz godine u godinu. Kod videoprojektora posebno bih izdvojio segment škola, koji je rastao 52% iz godine u godinu. To su korisnici kojima je cijena izrazito bitna, radi skromnijih proračuna. Korisnici su prepoznali razliku u kvaliteti prikazivanja slike između Epsonove 3LCD tehnologije i konkurentske DLP (jeftinije) tehnologije.

Zašto su tintni pisači postali prva tehnologija izbora, kad je ispis u pitanju?

Tintni pisači kod kućnih su korisnika već dugi niz godina prvi izbor radi cijena samih uređaja i potrošnog materijala. Kod poslovnih korisnika, koji sve više obraćaju pozornost na potrošnju, tintni pisači se nameću kao logičan izbor. Naime, tintni pisači zahtijevaju 98% manje vremena na intervencijama, troše 96% manje električne energije, svojim korištenjem proizvode 99% manje otpadnog materijala i generiraju 92% manje CO2. Kada pogledate sve te uštede, prelazak na tinte pisače logičan je izbor od malih korisnika pa sve do velikih korporacija.

Softver za ispis i projekcije

Jedan segment tržišta rjeđe opisujemo, a to su laserski i interaktivni projektori – kako i koliko se ti uređaji koriste kod nas?

Kod videoprojektora pojavljuje se novi trend laserskih uređaja, gdje laser kao izvor svjetlosti zamjenjuje dosadašnju žarulju. Taj tip projektora naročito je interesantan u segmentu instalacija, gdje su ti projektori teže fizički dostupni pa i svaka zamjena žarulja predstavlja problem. Laser kao izvor svjetlosti daje 20.000 sati rada bez prekida te ih takvi korisnici sve više i više traže, a pokazatelj takvog trenda je i to da je Epson u godinu dana povećao ponudu svojih laserskih projektora 67%.

Kod interaktivnih projektora imamo dvije vrste korisnika: škole koje digitalne načine prikazivanja sadržaja koriste sve više, i interaktivne projektore koji im pružaju sasvim drugačiji i zanimljiviji način prenošenja znanja učenicima. Poslovni korisnici s interaktivnim projektorima mogu birati između dva načina prikazivanja (ekran i flip chart) na istom uređaju.

Recite nam nekoliko pojedinosti o Epsonovim softverskim rješenjima za ispis i projekcije?

Prepoznali smo potrebe korisnika i razumijemo da im osim uređaja treba i dodatni softver kako bi sami uređaji postali učinkovitiji i pristupačniji. Tako je Epson u segmentu ispisnih rješenja napravio dva softvera – prvi je EPA (Epson Print Admin), a drugi je EDA (Epson Device Admin). EPA omogućuje korisnicima prilagodbu pravila korištenja uređaja prilikom sigurnosnog ispisa, podešavanja količine i vrste ispisa po korisniku pa sve do “follow me” ispisnog rješenja, gdje korisnik dobiva svoj dokument na pisaču na koji se ulogira. EDA je softver koji omogućuje administratoru jednostavnije upravljanje/ažuriranje, ne samo pisačima, nego skenerima i ploterima. Što se tiče projektora, tu imamo aplikaciju iProjection koja omogućuje puno jednostavnije i brže dijeljenje sadržaja na projektor preko svojeg računala, tableta ili pametnog telefona.

Kako u Hrvatskoj i Sloveniji stoji Epsonov segment hardvera i softvera za zdravstvene ustanove?

Prema zdravstvenim ustanovama nastupamo s tintnim pisačima, koji su zdraviji za korisnike jer prilikom rada ne emitiraju CO2 niti ozon, te sa skenerima i videoprojektorima, koji imaju mogućnost prikazivanja rendgenskih snimki. Naravno, da bi sve to radilo onako kako treba, sve se vrlo jednostavno može povezati korištenjem Epsonovih softvera koji su u većini besplatni i mogu se preuzeti na našoj web-stranici. Javni sektor ima svoje specifičnosti glede implementacije u postojeću radnu okolinu, gdje Epson pristupa uređajima otvorena kôda i mogućnosti povezivanja Epsonovih programa s postojećim programima.

Što su ciljevi koje je Epson postavio za svoje hrvatsko i slovensko tržište u 2018. godini?
Kao i za svaku korporaciju, želimo postići rast u financijskom smislu (količinski i vrijednosno). Najveći naglasak ostat će na razvoju tintnih pisača, videoprojektora, boljoj prepoznatljivosti te rastu prodaje skenera.

NAPOMENA: Ovaj tekst je izvorno objavljen u časopisu Mreža.