Kinezi testiraju sve veće teretne bespilotne letjelice, u njima vide budućnost

Do 2030. godine industrija prijevoza bespilotnim letjelicama trebala bi se učetverostručiti i dostići 279 milijardi američkih dolara.

Mreža četvrtak, 15. kolovoza 2024. u 11:05
AVIC HH-100 📷 AVIC
AVIC HH-100 AVIC

Inženjeri su poslali dosad najveći kineski teretni dron na probnu vožnju, dok je helikopterski taksi poletio na ruti dugoj 100 kilometara koja će uskoro biti otvorena do Šangaja.

S kapacitetom korisne nosivosti od dvije metričke tone, dvomotorni teretni dron razvijen u državnoj tvrtci Sichuan Tengden Sci-tech Innovation poletio je u jugozapadnoj pokrajini Sečuan na svoj inauguracijski let koji je trajao otprilike 20 minuta.

Raspona krila od 16,1 metara i visine od 4,6 m, dron je malo veći od Cessne 172 sa četiri sjedala.

Proizvođači u vodećim svjetskim proizvođačima bespilotnih letjelica testiraju sve veće nosivosti, dok prijevozničke tvrtke planiraju usluge zračnog taksija s posadom i bez posade. 

Kina paralelno labavi ograničenja zračnog prostora i daje poticaje za izgradnju poslovanja na malim visinama. 

Njeno regulatorno tijelo za zrakoplovstvo predviđa industriju vrijednu 279 milijardi američkih dolara do 2030. godine, što četiri puta više nego 2023.

U pripremi i prijevoz putnika

Probna vožnja Tengdena uslijedila je nakon prvog leta teretnog drona u lipnju kojeg je razvila državna tvrtka Aviation Industry Corp of China (AVIC).
AVIC-ov HH-100 ima nosivost od 700 kilograma i radijus leta od 520 km.

Sljedeće godine AVIC planira testirati svog najvećeg teretnog drona, TP2000, koji može nositi do dvije tone tereta i letjeti četiri puta dalje od HH-100.

Kina je već započela komercijalne isporuke bespilotnim letjelicama.

U svibnju je tvrtka za prijevoz bespilotnih letjelica Phoenix Wings, dio dostavnog diva SF Express, počela isporučivati ​​svježe voće s otočke provincije Hainan u južni Guangdong koristeći bespilotne letjelice Fengzhou-90 koje je razvio SF.

Teretni dronovi mogli bi osigurati kraće vrijeme isporuke i niže troškove prijevoza, kao i proširiti isporuku do mjesta koja nemaju konvencionalne zrakoplovne objekte (recimo, na krovove u gradovima).

Također su mogli prevoziti ljude.

U travnju su zrakoplovne vlasti izdale proizvodni certifikat proizvođaču bespilotnih letjelica EHang Holdings za drona za prijevoz putnika, prvi takav certifikat u Kini za autonomni putnički dron.

U izvješću ove godine, vlada je po prvi put identificirala gospodarstvo na niskim nadmorskim visinama kao novi pokretač rasta, s vertikalnom mobilnošću koja se smatra "novom proizvodnom snagom" u područjima kao što su prijevoz putnika i tereta.

Nedavno je komercijalni putnički helikopter s ljudskom posadom po prvi put poletio iz Kunšuna, grada u pokrajini Jiangsu, u šangajsku zračnu luku Pudong.