Kinezi testiraju sve veće teretne bespilotne letjelice, u njima vide budućnost
Do 2030. godine industrija prijevoza bespilotnim letjelicama trebala bi se učetverostručiti i dostići 279 milijardi američkih dolara.

Inženjeri su poslali dosad najveći kineski teretni dron na probnu vožnju, dok je helikopterski taksi poletio na ruti dugoj 100 kilometara koja će uskoro biti otvorena do Šangaja.
S kapacitetom korisne nosivosti od dvije metričke tone, dvomotorni teretni dron razvijen u državnoj tvrtci Sichuan Tengden Sci-tech Innovation poletio je u jugozapadnoj pokrajini Sečuan na svoj inauguracijski let koji je trajao otprilike 20 minuta.
Raspona krila od 16,1 metara i visine od 4,6 m, dron je malo veći od Cessne 172 sa četiri sjedala.
Proizvođači u vodećim svjetskim proizvođačima bespilotnih letjelica testiraju sve veće nosivosti, dok prijevozničke tvrtke planiraju usluge zračnog taksija s posadom i bez posade.
Kina paralelno labavi ograničenja zračnog prostora i daje poticaje za izgradnju poslovanja na malim visinama.
Njeno regulatorno tijelo za zrakoplovstvo predviđa industriju vrijednu 279 milijardi američkih dolara do 2030. godine, što četiri puta više nego 2023.
U pripremi i prijevoz putnika
Probna vožnja Tengdena uslijedila je nakon prvog leta teretnog drona u lipnju kojeg je razvila državna tvrtka Aviation Industry Corp of China (AVIC).
AVIC-ov HH-100 ima nosivost od 700 kilograma i radijus leta od 520 km.
Sljedeće godine AVIC planira testirati svog najvećeg teretnog drona, TP2000, koji može nositi do dvije tone tereta i letjeti četiri puta dalje od HH-100.
Kina je već započela komercijalne isporuke bespilotnim letjelicama.
U svibnju je tvrtka za prijevoz bespilotnih letjelica Phoenix Wings, dio dostavnog diva SF Express, počela isporučivati svježe voće s otočke provincije Hainan u južni Guangdong koristeći bespilotne letjelice Fengzhou-90 koje je razvio SF.
Teretni dronovi mogli bi osigurati kraće vrijeme isporuke i niže troškove prijevoza, kao i proširiti isporuku do mjesta koja nemaju konvencionalne zrakoplovne objekte (recimo, na krovove u gradovima).
Također su mogli prevoziti ljude.
U travnju su zrakoplovne vlasti izdale proizvodni certifikat proizvođaču bespilotnih letjelica EHang Holdings za drona za prijevoz putnika, prvi takav certifikat u Kini za autonomni putnički dron.
U izvješću ove godine, vlada je po prvi put identificirala gospodarstvo na niskim nadmorskim visinama kao novi pokretač rasta, s vertikalnom mobilnošću koja se smatra "novom proizvodnom snagom" u područjima kao što su prijevoz putnika i tereta.
Nedavno je komercijalni putnički helikopter s ljudskom posadom po prvi put poletio iz Kunšuna, grada u pokrajini Jiangsu, u šangajsku zračnu luku Pudong.