U svijetu je 2,5 milijarde online kupaca
Podaci tvrtke Statista ukazuju na uvjerljiv rast prihoda od online kupovine u 2024. godini, očekuje se da će cjelogodišnja potrošnja na robu široke potrošnje iznositi više od 4,12 bilijuna dolara

Štoviše, globalni prihodi od online prodaje robe široke potrošnje porasli su za više od pola bilijuna dolara u 2024. u usporedbi s potrošnjom u 2023. godini, što je jednako godišnjem rastu od 14,6 posto.
Statistina analiza pokazuje da broj ljudi koji kupuju robu široke potrošnje putem interneta prelazi 2,5 milijarde, a ta se brojka povećala za 200 milijuna (+8,5 posto) u posljednjih 12 mjeseci.
Učestalost kupnje
Za usporedbu, GWI izvještava da gotovo 56 posto odraslih osoba koje kupuju online svaki tjedan obavlja online kupnju, što ukazuje na otprilike 1,7 milijardi online kupaca u bilo kojem sedmodnevnom razdoblju.
A od tih online kupaca, otprilike polovica kaže da kupuju namirnice online svaki tjedan, što znači da su ti proizvodi među najčešćim online kupnjama.
Najpopularnije kategorije
Podaci Statiste sugeriraju da ova učestalost također ima opipljivu vrijednost, pri čemu je hrana druga kategorija online kupnje robe široke potrošnje.
Doista, s cjelogodišnjom potrošnjom na internetu od 680 milijuna američkih dolara u 2024. godini, kategorija hrane bila je druga po veličini, odmah iza mode, koja je tijekom prošle godine ostvarila više od 770 milijuna američkih dolara prihoda na internetu.
„Uradi sam“ i hardver zauzeli su treće mjesto s gotovo pola bilijuna američkih dolara potrošnje na internetu, dok je elektronika bila četvrta s 465 američkih dolara.
I unatoč kontinuiranom rastu streaming platformi, fizički mediji također su zabilježili snažnu prodaju u 2024. godini, a Statista je izvijestila o ukupno 439 američkih dolara godišnje online kupnje knjiga, društvenih igara, vinila, DVD-ova i drugih sličnih proizvoda.
Šestina ukupne kupnje
No, unatoč ovim impresivnim brojkama, Statistina analiza sugerira da – diljem svijeta – online kanali čine samo 1 dolar od svakih 6 dolara potrošenih na kupnju robe široke potrošnje.
Podaci tvrtke pokazuju da je e-trgovina u 2024. godini ostvarila 17,3 posto prihoda od robe široke potrošnje, što je nešto niže od brojke tijekom 2021. godine, kada su mjere izolacije uzrokovane covidom-19 redefinirale ponašanje kupaca.
Međutim, relativno gledano, najnovija brojka udjela prihoda gotovo je 50 posto iznad razine prije pandemije iz 2019. godine, kada su online kanali činili samo 12 posto globalnih prihoda od robe široke potrošnje.
Najvažnija tržišta
Na razini zemalja, online kanali su najjači u Sjedinjenim Američkim Državama, a podaci Statiste pokazuju da je e-trgovina činila više od jedne trećine ukupne potrošnje na robu široke potrošnje u 2024. godini.
Kina ipak ne zaostaje mnogo, s 31,2 posto potrošnje u kategoriji u zemlji koja se može pripisati online kanalima.
E-trgovina se još uvijek bori za postizanje velikog zamaha u raznim dijelovima svijeta, a udio e-trgovine u potrošnji na maloprodaju robe široke potrošnje i dalje je jednoznamenkast u većini gospodarstava u razvoju.
Najveći trgovci
Na razini trgovaca, podaci tvrtke data.ai pokazuju da je Amazon najpopularniji online trgovac na svijetu, a aplikacija te tvrtke prednjači na ljestvici mobilnih aplikacija u kategoriji kupovine.
Shopee je drugi na svjetskoj razini zahvaljujući posebno snažnom nastupu u jugoistočnoj Aziji i Brazilu, dok je indijski Flipkart treći.
Međutim, posebno je zanimljivo vidjeti Temua kako zauzima četvrto mjesto od Sheina na ovim najnovijim ljestvicama.
Doista, podaci data.ai-ja sugeriraju da je Temu ostvario dvoznamenkasti rast aktivnih korisnika između rujna i studenog 2024. godine, dok je Shein zapravo zabilježio mali pad broja aktivnih korisnika u istom razdoblju.