Tehnološke tvrtke najviše troše na lobiranje u EU

Najveće svjetske tvrtke i trgovinska udruženja iz velikih tehnoloških, bankarskih, energetskih i kemijskih/poljoprivrednih sektora značajno su povećala svoje proračune za lobiranje u EU-u

Gorden Knezović srijeda, 5. ožujka 2025. u 06:15

Prema novoj analizi, 162 najveće korporacije i trgovinska udruženja zajedno su potrošile 343 milijuna eura na lobiranje kod zakonodavaca i dužnosnika EU-a tijekom prošle 2024. godine. 

Između veljače 2024. i veljače 2025. godišnji izdaci za lobiranje porasli su za 13%, a od 2020. godine za gotovo trećinu, prema izvješću neprofitnih grupa Corporate Europe Observatory (CEO) i LobbyControl. 

Međutim, te su procjene i dalje konzervativne jer samo subjekti koji troše više od milijun eura moraju objaviti svoje proračune za lobiranje u registru transparentnosti EU-a.  

Među korporacijama i udrugama s najviše deklaracija su velike tehnološke kompanije poput Mete i Microsofta, s proračunima za lobiranje od 9 milijuna eura odnosno 7 milijuna eura. Među najvećim lobistima u europskim institucijama su i Apple (6,5 milijuna eura), Google (6 milijuna), Amazon EuropeCore SARL (5 milijuna), Qualcomm (4 milijuna), Digital Europe (3 milijuna), Uber (2,25 milijuna) te Intel Corporation, Telefonica SA, Huawei Tehnologies, Samsung Electronic Europe(svi po 2 milijuna eura) i tehnološke kompanije i njihova udruženja kojima nije naveden iznos potrošen na lobiranje IBm Corporation, Deutche Telekom, Connect Europe, TiKToK Europe Ltd. Cysco System Inc., Vadafone Belgium SA, Airbnb Ireland, Orange Ltd., France Digital, GSMA Europe i Bitkom e.V.