Neto dobit Tesli u Q1 2025 pala čak 71 posto
Prihodi Tesle od automobilske industrije pali su 20% na godišnjoj razini u prvom tromjesečju 2025. godine (Q1 2025), dok je neto dobit pala za čak 71% na godišnjoj razini

Toliki pad prihoda u Tesli pripisuje povećanim troškovima za projekte umjetne inteligencije i istraživanja i razvoja.
No, u isto vrijeme Teslini prihodi od proizvodnje i skladištenja energije porasli su 67% na godišnjoj razini. Prihodi od usluga također su porasli 15% u odnosu na prethodnu godinu. Unatoč padu prihoda od automobilske industrije, postaje za punjenje baterija električnih vozila nastavile su povećavati prihode, porasli su za 14% na godišnjoj razini. Tesla Supercharger mreža možda je više izolirana od utjecaja u odnosu na Elona Muska budući da nijedna druga mreža punjača nije tako dosljedna ili raširena kao Teslina. Uz sve više proizvođača električnih automobila koji usvajaju NACS priključke i dobivaju pristup Teslinoj Supercharger mreži, prihodi od te usluga vjerojatno će nastaviti rasti.
Isporuke Teslinih vozila u prvom tromjesečju ove godine pale su otprilike 13% na godišnjoj razini Iako su Musk i Tesla pripisali negativne rezultate čimbenicima kao što su osvježavanje modela Y i nepovoljnim deviznim tečajevima, nemoguće je zanemariti loš utjecaj Muskova angažmana u administraciji predsjednika SAD Donalda Trumpa. Bez obzira na to slaže li se netko s Muskovim radom u Trumpovoj administraciji ili ne, njegova blizina administracije šteti Teslinoj prodaji vozila i potražnji.
Jedan čimbenik naveden kao prepreka za prihode bili su niži ASP-ovi zbog prodajnih poticaja. Smanjenje cijena vjerojatno je bilo neophodno kako bi se prodaja održala tijekom cijelog tromjesečja.
Ne samo da pada potražnja za novim vozilima nego pada i potražnja za rabljenim Tesla vozilima. Mnogi vlasnici Tesla za sada se drže svojih vozila unatoč tome što mnogi ističu svoje nezadovoljstvo Muskom. U Coloradu, Counterpoint je zamijetio sve veći broj vozača Tesle koji dodaju naljepnice na branike u kojima kritiziraju Muska i napominju da su njihova vozila kupili "prije nego što je Elon poludio".
Prema Car Guruu, cijene Teslinih rabljenih vozila kreću se u suprotnom smjeru od ostatka tržišta rabljenih vozila. Njegova prosječna cijena za sve modele pala je 7,19% na godišnjoj razini u usporedbi s padom od 1,36% za ostatak tržišta. Cijene rabljenih modela 3 i modela Y pale su za dvoznamenkasti postotak u odnosu na prethodnu godinu. Teslin prijavljeni tržišni udio pao je u Sjevernoj Americi, dok je u Kini ostao donekle isti. Što se tiče Europe, Tesla nije izvijestio o promjenama tržišnog udjela u regiji za prvo tromjesečje ove godine, ali naširoko se izvještava da je prodaja znatno pala u svim zemljama u Europi.
Što se tiče situacije s carinama koja se neprestano mijenja, Musk je tijekom razgovora o zaradi istaknuo da će nastaviti zagovarati niže carine za razliku od viših carina, ali odluka je na kraju na Donaldu Trumpu. Međutim, jedna pozitivna prednost za Teslu u odnosu na neke druge konkurente u Sjevernoj Americi je njegov domaći proizvodni kapacitet i sadržaj "Made in USA". To će pomoći Tesli da neutralizira neke od negativnih učinaka tarifa u usporedbi s konkurentima u regiji, potencijalno ublažavajući pad tržišnog udjela.
Što se tiče performansi FSD-a (Full Self-Driving), Tesla nastavlja graditi na svojoj opsežnoj bazi podataka iz vozila na cestama i iz vozila koja obučava u Tesla Gigafactory u Teksasu. Ta vozila silaze s proizvodne trake i sama se voze do izlaznih parcela iskorištavajući svaku priliku za izgradnju Teslinih postojećih podatkovnih modela.
Tesla je također lansirao nadzirani FSD model u Kini tijekom prvog tromjesečja. To je učinio bez pristupa bilo kakvim postojećim podacima o obuci specifičnim za Kinu. Međutim, Tesla je pauzirao to uvođenje nakon što je kinesko Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije unijelo regulatorne promjene. Ti propisi prisilili su Teslu da svoju uslugu preimenuje u Inteligentnu potpomognutu vožnju. To je signaliziralo restriktivnije okruženje za ADAS sustave u Kini i moglo bi i dalje predstavljati vjetar u leđa rastu prihoda FSD-a koji napreduje.
Za SAD, Musk sada tvrdi da će nenadzirani FSD početi raditi u nekoliko gradova kasnije ove godine. Međutim, primijetio je da regulatorni izazovi mogu spriječiti Teslu u postizanju tog cilja. Muskovi vremenski okviri povijesno su bili pretjerano optimistični, tako da se i ta izjava može dočekati s određenim skepticizmom. Isto se može reći i za Teslu od 25.000 dolara, za koju je čelni tim nagovijestio da je spremna za proizvodnju i da bi je tvrtka mogla predstaviti do kraja 2025. godine.