Intervju Gea Kariž analizira cijeli cijeli consumer journey

Turistički sektor mora proći analitičku transformaciju kako bi omogućio koordinaciju marketinških budžeta, promocija sektora i kalendara događaja. Tu nastaje povećana potražnja za uvidima koji se temelje na podacima o potrošačkim trendovima, preferencijama i potrebama

R. I. ponedjeljak, 19. travnja 2021. u 00:00

Gea Kariž, XBorder Marketeer, Mastercard - Tourism Insights 

 

Kada će se turizam u svijetu i kod nas vratiti na razinu iz 2019.? Kako to možemo ubrzati?

Rekla bih, ne prije 2024. godine. Svjesni smo da je sektor putovanja jedan od prvih pogođenih sektora, a vjerojatno će se posljednji oporaviti. Nije tu samo procijepljenost važna, moramo razmišljati i o ekonomskom aspektu.

Turistički sektor mora proći analitičku transformaciju kako bi omogućio koordinaciju marketinških budžeta, promocija sektora i kalendara događaja. Tu nastaje povećana potražnja za uvidima koji se temelje na podacima o potrošačkim trendovima, preferencijama i potrebama.

Tako će ključni alat ovdje, za vlade, privatne tvrtke i male poduzetnike, biti upravo uvid u podatke. Ako nemate pregled cijelog consumer journeyja, nedostaju uvidi za razumijevanje potreba putnika i informacije potrebne za formiranje ulaganja kako biste ih privukli na svoje odredište ili zainteresirali za svoju ponudu.

Kako podaci mogu pomoći u planiranju turističkih aktivnosti, boljoj turističkoj posjećenosti, boljem zadovoljstvu gostiju?

Potrošači u prosjeku koriste 38 web-stranica za putovanja i planiraju svoja putovanja pet tjedana prije polaska, pretražuju savjete na društvenim mrežama, objavljuju fotografije odmora i recenzije putovanja, i velik dio svojih putovanja plaćaju digitalno. To generira masivne baze podataka koje mogu pomoći, primjerice, lokalnim hotelijerima da shvate kako komunicirati s određenim vrstama putnika – primjerice, potrebe obitelji u odnosu na solo putnike. Također, mogu im pomoći u upravljanju zatišjem izvan sezone, odnosno prenapučenošću u sezoni.

Uvidi također pomažu turističkim zajednicama i vladinim agencijama na lokalnoj i nacionalnoj razini da planiraju svoje programe oporavka turizma, od pokretanja međunarodnih marketinških kampanja, do dodjele subvencija građanima za poticanje lokalne potrošnje u turističkom sektoru.

Dakle, tvrtke i vlade diljem svijeta traže resurse koji će im pomoći u boljem upravljanju zdravstvenim, sigurnosnim i ekonomskim rizicima predstavljenim pandemijom. Kao pomoć u tim naporima, Mastercard nudi platformu Tourism Insights – skup alata, inovacija i istraživanja koji danas mogu pružiti određenu sigurnost i podržati donošenje odluka na temelju podataka za digitalnije sutra.

Kako Mastercard Tourism Insights pomaže u planiranju turističke strategije, kako pomaže u stvaranju bolje ekonomske vrijednosti od turizma i njegove održivosti?

Dosadašnji modeli predviđanja turističkih kretanja i turističke potražnje nisu više relevantni, a destinacije se bore s razumijevanjem kako će se potražnja razvijati, ali i kako upravljati svojom ponudom.

Naše rješenje Tourism Insights analizira cijeli consumer journey – prije, za vrijeme i poslije putovanja, te tako korisnicima – organizacijama u turističkom sektoru – omogućuje bolje razumijevanje planova, interesa i preferencija posjetitelja, što im koristi za oblikovanje ponude te usmjeravanje marketinških ulaganja.

Podaci o sentimentu izvučeni iz tražilica, Mastercard transakcija, podataka na društvenim mrežama i onih o rezervacijama, mjere ukupno zadovoljstvo, iskustva i percepciju posjetitelja svime, kod korisnika i njihovih konkurenata.

Korisnici tog alata, među kojima su i London, Pariz, Madrid i New York, ili, primjerice, turistička zajednica Grčke, tako mogu razumjeti profitabilne segmente posjetitelja, glavna emitivna tržišta, trendove, i tako dobivaju platformu za osvajanje tržišnog udjela.

Koji bi, dakle, bio recept za oporavak turističkog sektora?

Na turističkoj i povezanim industrijama je da se što bolje prilagođavamo situaciji. Ono što možemo, jest u obzir uzimati sve elemente iz okruženja, biti kreativni u formiranju ponude i učinkovitom, targetiranom komuniciranju te ponude na emitivnim tržištima.

 

Mreza 5 / 2021 svibanj 2021.