Elektronički računi brišu arhivu, preuzmite svoje e-račune
Korisnici koji žele preuzeti svoje arhive mogu ih preuzeti s web stranice te tvrtke. To mogu učiniti do 31. ožujka 2025. godine.
Servis mojeRačun tvrtke Elektronički računi najavio je kako, nakon više od deset godina, krajem ožujka ove godine trajno briše dokumente primatelja e-računa koji nisu ugovorili elektroničku arhivu.
Prema podacima koje navode iz te tvrtke, više od 90 posto primatelja i dalje printa eRačune i čuva ih u registratorima, unatoč strogim zakonskim propisima prema kojima ti računi moraju biti pohranjeni u izvornom obliku.
"Računovodstveni i porezni propisi nedvojbeno upućuju kako e-račune treba čuvati u sigurnom i kontroliranom arhivu. To nije novi propis, štoviše Porezna uprava je o tome dala mišljenje još 2012. godine. 13 godina je i više nego dovoljno da se tvrtke, koje žele raditi po propisima, s istima i usklade", ističu iz servisa mojeRačun.
Dosad su prikupili više od stotinu terabajta nerazvrstanih podataka primatelja e-računa koji im ne trebaju jer je njihova uloga prenijeti podatke od točke A do točke B u skladu i na način kako je to uređeno zakonom.
"Ništa nas ne obvezuje čuvati dokumente za koje nemamo ugovornu obvezu, no primatelji tih dokumenata itekako su ih obvezni arhivirati na način da sačuvaju vjerodostojnost pošiljatelja, cjelovitost sadržaja i nepromjenjivost dokumenta u vremenu", pojašnjavaju iz servisa mojeRačun.
Tijekom deset godina ti su podaci bili čuvani na serverima na više geografskih lokacija, što je informacijskog posrednika koštalo nekoliko desetaka tisuća eura mjesečno. Nisu više spremni trošiti vlastita sredstva kako bi čuvali tuđe e-račune.
Korisnici koji žele preuzeti svoje arhive ne trebaju dolaziti u ured Elektroničkih računa, već ih mogu preuzeti s web stranice te tvrtke. Rok za preuzimanje je do 31. ožujka 2025. godine, nakon čega će svi podaci biti obrisani.
U slučaju da netko arhivu zatraži poslije navedenog datuma, informacijski posrednik kaže da ne može garantirati da će je moći dohvatiti, odnosno da će je moći dohvatiti u razumnom roku, a posebice ne po trenutnim cijenama eArhiv korisničkog paketa.
„S obzirom na to da su podaci korisnika trenutno unutar njihovog MeR korisničkog sučelja, pozivamo primatelje da odmah zatraže preuzimanje arhiva. Nakon što ih maknemo, mogli bi nam trebati mjeseci rada da povratimo i strukturiramo tražene dokumente, što će zasigurno biti popriličan trošak za korisnika. Zato ga sada mogu izbjeći, naravno ne dolaskom u naš ured, nego jednostavnim preuzimanjem s web stranice MeR-a ili ugovaranjem paketa eArhiva koji će većinu mjesečno koštati kao dvije kave u najbližem kafiću“, poručili su iz servisa mojeRačun.