Više od četvrtine kreatora sadržaja na YouTubeu ostvaruje prihode od Shortsa

Nije objavljeno o kolikom je iznosu konkretno riječ. Poznato je tek kako je YouTube ukupno kreatorima sadržaja isplatio 70 milijardi američkih dolara tijekom zadnje tri godine.

Miroslav Wranka subota, 30. ožujka 2024. u 12:10
📷 NordWood Themes (Unsplash)
NordWood Themes (Unsplash)

Godinu dana nakon što je YouTube omogućio dijeljenje prihoda za značajku kratkih videozapisa, sve više je tvoraca sadržaja koji za to primaju  novac.

Više od 25 posto kreatora u YouTubeovom programu Partner sad ostvaruje prihode od Shortsa. Pošto ih u tom programu ukupno ima više od tri milijuna, to znači kako do prihoda na taj način dolazi njih oko 750 tisuća. 

Nije objavljeno o kolikom je iznosu konkretno riječ. Poznato je tek kako je YouTube ukupno kreatorima sadržaja isplatio 70 milijardi američkih dolara tijekom zadnje tri godine.

Najveći dio tog iznosa otišao je na dugotrajne sadržaje. 

Ipak, Shorts postaju sve popularniji. Njihov je broj porastao za 50 posto u odnosu na prethodnu godinu. Sad u prosjeku bilježe više od 70 milijardi pregleda dnevno, dok tvoraca sadržaja ima više od dvije milijarde mjesečno. 

Prihodi iz drugih izvora

Iako uspon Shortsa još ne ugrožava TikTok - čija je sudbina u Sjedinjenim Državama trenutno neizvjesna - čini se kako je unovčavanje Shortsa potaknulo više YouTubera na eksperimentiranje s tim formatom.

U YouTubeu vjeruju kako su u prednosti u odnosu na TikTok jer njihovi korisnici mogu s kraćih prijeći na dulje formate, obično unosnije za kreatore sadržaja. 

YouTubeovi uvjeti za monetizaciju također su manje zahtjevni nego na TikToku. Ipak, i dalje nije lako živjeti isključivo od Shortsa, pa ih se uglavnom koristi za privlačenje publike na glavni kanal. 

YouTube zadržava 55 posto prihoda od oglasa za Shorts, dok kreatori dobivaju ostalih 45 posto. 

To je obrnuto od ponude za dulje formate.  YouTube tu razliku pravda naknadama za licenciranje glazbe za Shorts. Stoga je malo vjerojatno kako će se ti omjeri u dogledno vrijeme promijeniti. 

Blizu 80 posto kreatora koji su ispunili uvjete za YouTubeov partnerski program putem kratkih videozapisa zarađuju prihod putem drugih dijelova platforme, uključujući dugoročne videozapise i financiranje od obožavatelja.