Ljudima se ne sviđa korištenje umjetne inteligencije za proizvodnju vijesti

Najveći problemi su pouzdanost sadržaja i povjerenje, pokazalo je istraživanje provedeno u 47 država.

Mreža četvrtak, 20. lipnja 2024. u 11:05
📷  Obi - @pixel8propix (Unsplash)
Obi - @pixel8propix (Unsplash)

U svijetu raste zabrinutost oko upotrebe umjetne inteligencije u proizvodnji vijesti i dezinformacija, pokazalo je istraživanje koje je proveo Reuters Institute for the Study of Journalism.

Istraživanje je obuhvatilo gotovo 100 tisuća ljudi u 47 država. 

Rezultati pokazuju kako su potrošači sumnjičavi u pogledu upotrebe umjetne inteligencije za stvaranje sadržaja vijesti, posebno za osjetljive teme kao što je politika. Najveći problemi su pouzdanost sadržaja i povjerenje.

52 posto ispitanika u SAD-u i 63 posto u Ujedinjenom Kraljevstvu reklo je kako bi im bilo neugodno kada bi vijesti proizvodila uglavnom umjetna inteligencija. 

Većini ispitanika više se sviđa ideja korištenja umjetne inteligencije kako bi rad novinara bio učinkovitiji.

Malo tko želi plaćati pretplatu

Zabrinutost zbog sadržaja lažnih vijesti na webu porasla je za tri postotna boda u odnosu na prošlu godinu (59 posto ispitanika). Ta je brojka bila viša u Južnoj Africi i SAD-u (81, odnosno 72 posto). U obje države ove godine će biti održani izbori.

Drugi izazov s kojim se novinske organizacije suočavaju je opća nespremnost publike na plaćanje pretplate na vijesti. Nakon određenog rasta tijekom pandemije, 17 posto ispitanika u 20 država reklo je kako su platili za online vijesti. Ta je brojka nepromijenjena u posljednje tri godine.

Značajan udio pretplatnika na vijesti u SAD-u također je vjerojatno plaćao snižene cijene zbog probnih razdoblja ili promocija, pri čemu je njih 46 posto plaćalo manje od pune cijene za svoje pretplate.

Od više od 5.600 korisnika TikToka koji su rekli da koriste aplikaciju za vijesti, njih 57 posto je reklo kako su uglavnom obraćali pozornost na pojedinačne osobnosti, naspram 34 posto koji su rekli da su uglavnom pratili novinare ili novinske brendove.

Redakcije trebaju izgraditi izravan odnos sa svojom publikom, dok također strateški koriste platforme za povezivanje s ljudima do kojih je teže doći, poput mlađe publike, navedeno je u istraživanju.